If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
deffenitift en rödzebra hane...den är ju blå-grå och den är lite ovanligare i fångenskap men vanligare i malawisjön så du får vara glad att du har en blå-grå
Om den har lite gult under hakan med omnejd så kan det mycket väl vara en fainzilberi... inte lätt o säga med endast ett dunkelt fotografi på en fisk som inte är utfärgad-
Man ska akta sig,anser jag, att till hundra % påstå att nån fisk har det el det namnet eller den fångstplatsen om man inte är 110% (!) säker på det!! Likaså att påstå att det ÄR nån "bastard"! Vem fan kan det,ärligt talat!?
Tycker det är svin-svårt ,ja kanske omöjligt rentav, att se på en halvtaskig bild på en o-utfärgad fisk som den ovan här.
Och kommer man inte fram till vad det är ,alltså t 100% är det lika bra att se den som "a bastard" ,ty den skall/bör inte lämna avkomma,tycker jag.
Och nej,jag kan inte heller se vad det kan vara,Afra,Zebra,ja ,det kan ju vara vad faan som helst.Dumt att gissa....
"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)
Är nästan hundra på att din firre är en Röd Zebra hane...
Bilden nedan visar två av mina hanar i en maktdemostration. Den underlägsne ser man tydliga ränder på... dessa blir mindre synliga när hanen färgar ordentligt och för det mesta syns dem inte alls, precis som på den dominante hanen.
Kommentar