If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Använder man förslutningsbara påsar går de sönder. Använder man "vanliga" fryspåsar blir mixen för tjock eller tunn. Hur ska jag göra? Finns det alternativ till påsar?
När jag fångade mycket foder så lät vi tillverka plåtar som passade frysarna (såg ut som brickställ på resturang) dels så kyler metallen och det blir en luftspalt emellan samt dom blir platta och dom tar inte så mycket plats
vänligen
Christer
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten
Jag använder iskubslådor och breder ut resten på ett par ugnsplåtar där allt får frysa.
Sedan bryter jag isär allt och slänger i lämplig förpackning.
Den som uppfann räkmixen bör adlas. Det känns som en stor skillnad i kvalite mot s.k. malawimat på burk.
Jag var utan räkmixen i en månad och fiskarna var hur stirriga som helst, nu finns räkmixen igen å då är de lugna.
Har haft akvarium i tjugo år och samlat ett halvt års erfarenheter. Snart ska jag lägga till ett halvår.
Kör med brödkavel och med påsar som har raka hörn och zip-funktion. Fungerar ypperligt. Hur mycket man ska ha ned i påsen innan man kavlar ut lär man sig snabbt.
Ska väl lägga till att jag sedan gör ett rutmönster med en linjal så att det blir bitar som är ca 3*3cm. Bara att göra horisontala rader först och sedan avsluta med vertikala rader och vips har du bitar som du enkelt bryter av i frysen.
Jag använder påsar som man kan återsluta, till min häxmix.
Jag bara plattar ut det med mina händer ca 4-5 mm tjockt.
Kanon med så smala kakor, det är bara att bryta av och slänga i frusna.
Använder också en sådan plastback som man kan köpa på ica.
Det är bara att fylla backen med kakorna, och så in i frysen, med hela backen.Janne
Senast redigerad av malawijanne; 11 May 2009, 17:25.
Kommentar