If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Dessutom är ju tydligen Haitiensis känsliga som små... till skillnad mot när de är vuxna då antar jag...
De ar kansliga livet ur. Det ar darfor alla amerikanare ar sa impade av Ron Georgeson's haitiens (den som alltid ar pa bild ) och den typ vinner alla tavligar den staller upp i. Samma sak med argentines (sp?) men dar ar det mest fenor som ar besvarliga att fa ok.
En akvariebutik i Winnipeg tog in runt 100 haitiensis for ungefar en manad sen. Enligt affars innehavaren har han salt 0, men har nu endast dussinet kvar, varav de ser ut som de inte ska klara sig heller. "Well that was a one time shot I guess" var typ reaktionen efter att dumpat hundratals dollar pa ingenting
Senaste beträffande våra hemtagna Amerikanska vänner
Jag har förlorat 3 av 10 dempsey blue vet ej varför, men dessa verkar vara lite veka överlag.
Har även förlorat 2 Carpintis .
Däremot har min Yellow/wihte morph citrinellum lekt med barred honan
Senaste beträffande våra hemtagna Amerikanska vänner
Jag har förlorat 3 av 10 dempsey blue vet ej varför, men dessa verkar vara lite veka överlag.
Har även förlorat 2 Carpintis .
Däremot har min Yellow/wihte morph citrinellum lekt med barred honan
Tråkigt med dödsfallen, men leken uppväger det kanske till viss del. Skall bli intressant att se hur det går för citrinellumen.
Pangea: Har du fattat vad dina gått hädan av för orsak ?
Nej inte direkt... de har varit väldigt magra och inaktiva på slutet... Den som dog nu sist verkade dessutom ha något problem med simblåsan... den verkade inte kunna simma ordentligt utan drogs upp mot ytan hela tiden... de två jag har kvar hade likartade problem men där tror jag det har gått över... vi får se vad som händer...
Jo dessa EBD var en art för sig, även här så är dödsfallen MÅNGA bara 1 av 6 kvar. Denna var också den enda som hade "rätt" JD former på huvudet och kroppen, dom övriga 5 hade mycket smalt huvud och kropp. Men men denna lilla gynnare som är kvar är jag övertygad om kommer att överleva, "han" är pigg och äter bra och är nu ca 6-7 cm.
Bilden är tagen av nike69.
1:a leken av USAfiskarna.
Mina honduran redpoint har lagt ägg ikväll. Lite överraskande då det går rätt mycket fisk i det kar som de vistas i. Chanserna att det blir yngel av är väl inte så stora men de har i varje fall bevisat att de kan.
Vem vet, man kanske är först i Sverige att lyckas med detta? Vilket i och för sig inte var någon svårighet visade det sig.
Kommentar