If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
för er som har varit i stoby zoo affär så vet ni att det är ett stort akvarie nere i källaren med ciklider! så min fråga är villket lysrör liknar lyset över det stora akvariet mest?
är det power glo eller? []
Tropfrog, tycker du metallhalogen och aquarell kan ha samma färgton? Det kanske dom har. Jag har meckat lite med ljus på sistone och testat olika varianter på mitt lilla Tanganyikakar(skiffer, sten, några växter, transcriptus och ett buescheripar). Just nu har jag ett 18k-rör där fiskrummet ser ut som en obduktionssal.
Men nisse p, det är nå´t annat oxå. Det är andra sorts ljusvågor eller nå´t som filtreras i vattenmediet på ett annat sätt, "en skönare känsla". Jag ska köra MH i båda mina stora akvarier nu, även i Sydamerikakaret.
Senast redigerad av Kalle-Maja; 20 November 2005, 21:02.
Både metallhalogen och lysrör finns att få tag i alla möjliga ljuskonfigurationer. Den enda visuella skillnaden är det skuggspel som en mer samlad ljuskälla som mh ger. Frågan gällde en specifik lampa, nämligen ab aqualine 1000. Denna lampas spektralfördelning är mycket lik aquarellens.
MVH
Magnus
Kommentar