Djurplågeri?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pejan
    Användare
    • May 2005
    • 204

    Djurplågeri?

    Hade en diskussion med en kollega idag i en fråga om att hålla fiskar i akvarium var djurplågeri. I egenskap av Vegan, jo så var det, så ansåg han principiellt att det var felaktigt att stänga in fiskar i en glastank. Givetvis argumenterade jag emot och menade att åsikter som denna bygger på okunskap. Jag ansåg att han inte hade en aning om hur mycket pengar och framförallt tid jag lade ned för att se till att mina fiskar mådde bra. Dock fick jag mig en tankeställare genom detta. Hur ser ni på denna fråga? Ok, vet att jag befinner mig i akvariehållarnas högnäste, men ändå, fråga kan man ju

    Hälsar Peter
  • Pikkenix
    Användare
    • March 2005
    • 254

    #2
    Det är väl precis som du skriver inte det att fisken mår dåligt av att "bo" i ett akvarium utan principen man som vegan är emot - att man har ett djur/en individ instängd endast för att det är fint/intressant/kul eller liknande.

    Handlar inte om djurplågeri utan om principer och ställningstagande precis som du skriver i inlägget.
    Jag är själv inte vegan men sambon är "åt det hållet" så vi har haft våra duster om akvariets vara eller icke vara... Har fått lova att inte köpa VF tex. annars är det helt kört med karet i lägenheten
    Mvh
    Daniel Eriksson, aktivitetsansvarig i Jönköpings akvarieförening

    Söker du odlare i ditt närområde? Simma in på Fiskförmedlingen! (Nu även med Köp & Sälj-avdelning)

    Kommentar

    Arbetssätt...