Vilket program för att ändra bilder

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bmwpower
    Användare
    • December 2002
    • 1934

Vilket program för att ändra bilder

Vill ha tips på bra och billigt samt enkelt program för att minska bilder och klippa bort onödiga saker.
    Vill ha ett enkelt program så man lätt kan ta en bild fixa till den i lämplig storlek och sedan publicera på nätet.
    Vad har ni för tips??
  • Christian Alfredsson
    NCS Medlem

• April 2002
    • 4179

Christian Alfredsson
    http://www.zoopet.com
    http://www.christianalfredsson.com

Kommentar

• Laesk
      Användare
      • February 2004
      • 2447

Du kan båda klippa bort och förminska bilderna i paint som ligger med i windows.

Annars använder jag själv adobe photoshop, fast de lär man sig inte på 2 minuter.
      Lennart "Laesk" Axelsson
      http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

With CANON you can!

Kommentar

• hansh
        Användare
        • November 2004
        • 114

GIMP - The GNU Image Manipulation Program: The Free and Open Source Image Editor

Ett förbaskat bra program. Att det dessutom är fritt att använda utan att betala en krona gör det ju inte sämre :-)

/hansh

Kommentar

• Jorsa
          Användare
          • December 2003
          • 199

Ursprungligen postat av hansh
          www.gimp.org
          Ett förbaskat bra program. Att det dessutom är fritt att använda utan att betala en krona gör det ju inte sämre :-)
          /hansh
          Håller med, och enkelt!
          Bara ekonomin och boytan sätter gränser...

Kommentar

• bmwpower
            Användare
            • December 2002
            • 1934

vilket av programmmen ska man ladda ner finns ju en del att välja på

Kommentar

• hansh
              Användare
              • November 2004
              • 114

Menar du gimp??

Du måste installera gtk+(2) innan du instalerar gimp. Länkar till stabila versionen finns här:

faq finns här:

/hansh
              Senast redigerad av hansh; 17 November 2005, 19:46.

Kommentar

• salar
                Användare
                • June 2002
                • 227

Ursprungligen postat av bmwpower
                Vill ha tips på bra och billigt samt enkelt program för att minska bilder och klippa bort onödiga saker.
                Vill ha ett enkelt program så man lätt kan ta en bild fixa till den i lämplig storlek och sedan publicera på nätet.
                Vad har ni för tips??
                ACDSee är mycket bra. Ladda hem bara. 7.0:an med powerpack är mycket bra. 8.0 finns och är den senaste men utan powerpack ännu.
                SALAR

Kommentar

• Ola Svensson
                  Användare
                  • April 2002
                  • 14633

Asch! Som vanligt inga vettiga rad for oss som fattar NADA! Jag vill krympa en bild ersa att jag kan lagga upp dem har, och jag har normalt ingen orsak att krympa bilder; jag vill ha fullkvalitet och jag skaffar datorkraft for att gora det. Hjalp mig att gora det pa enklast mojliga satt sa att ni alla far se mina bilder!
                  Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Kalle-El
                    Användare
                    • August 2005
                    • 255

Ursprungligen postat av Ola Svensson
                    Asch! Som vanligt inga vettiga rad for oss som fattar NADA! Jag vill krympa en bild ersa att jag kan lagga upp dem har, och jag har normalt ingen orsak att krympa bilder; jag vill ha fullkvalitet och jag skaffar datorkraft for att gora det. Hjalp mig att gora det pa enklast mojliga satt sa att ni alla far se mina bilder!
                    Om du bara skall minska ner bilderna för att skicka ut dem på hemsida som denna duger paint alldeles utmärkt. Finns ingen anledning att tanka hem eller köpa hem mer avancerade program än detta. ( Se barta till att du sparar bilden som jpg och inte något annat för då blir det stort! )

Dock om du vill göra mer än att bara krympa bilden bör du nog satsa på adobe. Om du vill göra små saker som att få bort röda ögon eller bara ändra lite i någon färgskala funkar acdsee utmärkt. Detta program bör du förövrigt oavsett villket ha på din burk för ett bättre bildvisarprogram finns inte. ACDsee visar upp alla typer av bildformat oavsett storlek och den gör det på ett snabbt och smidigt sätt. Perfekt program i mitt tycke. Powerpacksen är i mitt tycke inte nödvändiga heller egentligen.

Kommentar

• johanssonsan
                      Användare
                      • October 2004
                      • 160

www.picasa.com har en underbar knapp där det mesta fixar sig! Dessutom kan du maska mm. Mycket bra register/sökfunktion. Backup på CD mm.
                      Prova gratis.

Kommentar

Arbetssätt...