Bamburör

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gote

    Bamburör

    Kan man ha dekorera med bamburör i ett akvarium?Är det något man ska tänka på? Jag har Oskarsciklider.

  • Ulrika

    #2
    Hejsan!

    Jag har personligen ingen erfarenhet av detta, men jag har läst att man antigen måste förankra dem i botten på akvariet eller ha dem så långa att de går upp i täckglaset då de annars flyter upp.
    De skall även ruttna ganska snabbt.


    Kommentar

    • sparky

      #3
      Det funkar

      Var inne på Bauhaus och köpte Bambu ( sånt man har som växtpinnar ) i olika tjocklekar, sågade till dom och limmade fast dom med limpistol ( tips: limma alltid på pinnen för det varma limmet kan spräcka glaset och försök ALDRIG ta på limmet tills det kylts av och stelnat för jag brände mig ordentligt ( fastnar på huden och gör skitont [B)] )

      Ps. bambun klarar vattnet galant, utan att ruttna eller gå sönder.

      Kommentar

      • Lundensis
        Användare
        • March 2004
        • 2262

        #4
        Går det inte att limma dem i bottenglaset med vanligt silikonlim?

        Kommentar

        • Tony
          Användare
          • April 2002
          • 4594

          #5
          Silikon är inte direkt något lim, det fäster ungefär på samma sätt som sugproppar. Har man ett material som är poröst kommer det släppa ganska snart.
          Tony Englund

          Kommentar

          • sparky

            #6
            Farsans tips

            Farsan tipsade att man skulle fästa pinnarna på plast bitar med limpistol så riskerar man inte skada glaset .. typ man tar en sån plast bit man har till att skrapa bilrutorna med och limmar fast dom ...

            Kommentar

            Arbetssätt...