If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Visst gör dom det. De kräver inte enormt stora kar då de oftast bara ligger still på botten och ser fina ut.
Jag var kanske lite otydlig. Jag vet de går att ha i akvarium, har själv sett det, men frågan är om det lämpar sig att ha dem tillsammans med andra fiskar? Inte för att de äter alla fiskar, men de kan ju skada dem allvarligt.
Daniel Odell:
Jag har sett erysar i tyskland, inga i sverige, men jag drar i de trådar jag kan för att hitta dem och jag skall ha dem förr eller senare :-).
Hoplerythrinus sp. är det som jänkarna kallar golden wolf, en stimlevande lite mer aktiv vargtetra. http://thatfishshop.com/findex/fish/...itaeniatus.htm
Lundensis och reecord:
Hoplias sp. skulle jag inte våga ha med annat än foderfisk då de biter sönder sådant som de inte kan äta helt.
Erythrinus sp. fungerar vad jag hört med fiskar som är för stora för att äta hela, men jag har ingen egen erfarenhet om dessa......ännu.
Njae.....vet till 100% gör jag väll inte men jag tycker mig ha lite koll iaf.
Erythrinus sp. "peru" heter Shuyo red på peru listorna. Den fångas runt Iquitos i nö peru och är vad jag förstått den rödare och finare modellen. Ery ery (Shuyo på perulistorna) fångas i hela peru och finns i stora delar av sydamerika. Den är mer guldassig i färgen.
Kommentar