Hej.
Jag skall bygga ett akvarium 240*50*60 inermått. Med en framruta. Se bild.
Måtten är anpassade efter platsen.
Skall gå Malawi i karet
Pumpar o filter skall bestå av 1st fluval 304. Ett trekammarfilter i varje hörn som drivs av eheim 1250.
4st 58W ljusrör. Räcker det?
Tänker ha en liten datafläkt monterad på ena sidan av ljusrampen för att det inte skall bli kondens när ljusen är släckta.
Drar ner all el under bänken.
Vet inte än vad jag skal klä akvarium o bänk med än.
Tror jag skal bygga bänken i trä. 2*4 tum virke + skruv o vinkeljärn, 5 ben framme o 5 ben bak. Bra eller dåligt?
Ha överseende med ritningarna. Det är ungefär så det kommer att se ut.
Jag ställer trekammarfilter på snedden för att få så stor ruta som möjligt. Se bild.
Skall bygga i marin plywood o plasta. Har byggt en del akvarium så här förut o det har funkat bra.
Ja skulle gärna vilja ha synpunkter på bygget. Bra som dåliga
Har aldrig byggt trekammarfilter förr. Vad för flitter skal jag ha i kammare 1, 2, 3? Eller skal jag ha ett stort filter i varje hörn?
Funderar lite på moduler. Finns det någon som är max 5-6cm tjock?
Jag skall bygga ett akvarium 240*50*60 inermått. Med en framruta. Se bild.
Måtten är anpassade efter platsen.
Skall gå Malawi i karet
Pumpar o filter skall bestå av 1st fluval 304. Ett trekammarfilter i varje hörn som drivs av eheim 1250.
4st 58W ljusrör. Räcker det?
Tänker ha en liten datafläkt monterad på ena sidan av ljusrampen för att det inte skall bli kondens när ljusen är släckta.
Drar ner all el under bänken.
Vet inte än vad jag skal klä akvarium o bänk med än.
Tror jag skal bygga bänken i trä. 2*4 tum virke + skruv o vinkeljärn, 5 ben framme o 5 ben bak. Bra eller dåligt?
Ha överseende med ritningarna. Det är ungefär så det kommer att se ut.
Jag ställer trekammarfilter på snedden för att få så stor ruta som möjligt. Se bild.
Skall bygga i marin plywood o plasta. Har byggt en del akvarium så här förut o det har funkat bra.
Ja skulle gärna vilja ha synpunkter på bygget. Bra som dåliga
Har aldrig byggt trekammarfilter förr. Vad för flitter skal jag ha i kammare 1, 2, 3? Eller skal jag ha ett stort filter i varje hörn?
Funderar lite på moduler. Finns det någon som är max 5-6cm tjock?
Kommentar