If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Tippar att de flesta flytväxter tål +30 grader om deras andra behov är tillgodosedda, dvs ljus och näring. Just näring/gödning är som jag ser det ett större "problem" än temperaturen.
ok. Det låter ju bra. Någon andmat vill jag inte ha Alex...de är ju rena ogräset bara Jag får väl försöka hålla den jag köpt vid liv. Tycker dock att bladen börjar se lite sunkiga ut....Tack för svaren
Mvh Elin MSN:elin008@hotmail.com Blir glad om discus folk adddar mig på MSN, drömmer tom om discus nu mera. Mård även på zoonen.
Sedär...jag tyckte också att namnet inte stämde, men det var länge sedan jag haft de där flytväxterna i mina kar. Som det ser ut nu så har jag nog haft båda...fast trott att det varit samma...hehe...dvs Lemna minor.
Jag tycker att musselblommorna är lättare än Limnobium laevigatum. Så fort den senare inte trivs "försvinner" rottrådarna. :-(
Jag gjorde också dumheten för några månader sedan att försöka få musselblommorna (Pistia stratoides) att s a s hålla sig längs bakkanten med hjälp av trådar som flöt på vattnet. De gillade de INTE, och försvann varenda en. Ett liv i frihet eller så får det vara...
Men båda har växt helt OK i varmt vatten hos mig. Har haft 28-30 °C i de karen. Ljus har de fått av 2-3 st (flera år gamla) lysrör om 30 W. Ramperna ligger dock cirka 10 cm ovan vattenytan p g a att de vilar på en fururam. Inga täckglas, det tror jag är en viktig parameter för flytväxter (jag vet att det är olämpligt ur elektrisk synpunkt, men ibland får man välja).
Kommentar