blåciklider

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • statte

blåciklider

HEjsan, jag har blivit mysket faschinerad utav blåciklider, tycker dom är mycket vackra fiskar, jag har ett kar på 200L som just nu står oanvänt men fu nderar på att skaffa mig blåciklifer, har hört att dom ska vara enkla att hålla stämmer det?? hurdan miljö vill som ha?

Kan jag ha endast blåcilkider i karet?? i så fall hur många? och hur ska fördelningen hanar och honor vara??

Är dom svåra att få tag på?? kanske fnns någon här som har till salu?? jag bor i Småland.
    Mvh
    /Kalle
  • Midas_Tom
    Användare
    • March 2005
    • 809

jag skulle haft de med sajikor snälla ciklider som jag tror passar bra med blåciklider! har inte testat själv men det ska väll funka kör 1par blåciklid 1par sajica och kanske 1par eldbuk eller liknande tror dset skulle bli en trevlig mix
    //tom

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=428732

Kommentar

• bucklan
      Användare
      • June 2005
      • 76

jag hade Blå ciklider ihop med eldbukar å det gick då bara bra för mig. Det jag kan säga är att Blå ciklider verkar vara relativt känsliga för sjukdomar. Det har jag både egna erfarenheter av + att jag har hört det från många andra. Men annars så är det en väldigt fin å lugn ciklid.
      180 liter SA i väntan på den stora baljan

www.umea.akvarieforening.se

www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=509306

Kommentar

• Laesk
        Användare
        • February 2004
        • 2447

Hmm jadu, köp en ungdjursgrupp på 4-5st å låt dem para ut sig. När dom parat ut sig så tar du upp dom som inte hittade kärleken.

Visst 200 liter funkar väl säkert, men en fisk på 18-20cm simmandes på en sträcka av drygt 1 meter, de känns fel. Men de är bara vad jag tycker.

Ett par av Cryptoheros sajica funkar säkert, om du har mkt rötter som delar av akvariet, så inte fiskarna kan se från den ena sidan i karet till den andra.
        Lennart "Laesk" Axelsson
        http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

With CANON you can!

Kommentar

Arbetssätt...