Apistogramma agassizii - vilka färgvarianter ursprungliga?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • batski
    Användare
    • January 2005
    • 31

Apistogramma agassizii - vilka färgvarianter ursprungliga?

Någon som vet vilka färgvariationer av Apistogramma agassizii som finns naturligt i det vilda och vilka som är framavlade?

Finns t ex "red gold" i naturen eller är det en framavlad variant? Jag tycker det verkar vara lite svårt att få saklig information om detta.
    "The animals of the world exist for their own reasons.
    They were not made for humans
    any more than black people were made for whites
    or women for men."

- Alice Walker
  • Mr.Fish
    Användare
    • May 2004
    • 1403

A.agazzisi är en av de mest utbredda av Apisto-släktet, så de finns i massor av färg-varianter. Med utbredning menas att de förekommer i hela Amazonas-omr. Eftersom Amazonas(se Karta) är ohyggligt stort, så kan du nog förstå att färgmorpherna varierar kraftigt. Dock kan jag säga att jag inte känner till firren du nämner (-
    .-Mr.Fish-
    Senast redigerad av Mr.Fish; 12 November 2005, 01:57.

Kommentar

• batski
      Användare
      • January 2005
      • 31

Ursprungligen postat av Mr.Fish
      A.agazzisi är en av de mest utbredda av Apisto-släktet, så de finns i massor av färg-varianter. Med utbredning menas att de förekommer i hela Amazonas-omr. Eftersom Amazonas(se Karta) är ohyggligt stort, så kan du nog förstå att färgmorpherna varierar kraftigt. Dock kan jag säga att jag inte känner till firren du nämner (-
      .-Mr.Fish-
      Tack! Nu har 3 agassizii (2 tjejer och en kille) flyttat in i mitt akvarium. Hanen verkar redan ha hittat sin favvorot med håligheter Jag tycker dock att de verkar skyggare än fjärilarna. Särskilt honorna. Är detta normalt? De är uppföda i Sverige, så jag trodde de skulle vara mer vana vid att människor rör sig i närheten av akvariet.
      or women for men."

- Alice Walker

Kommentar

• Mr.Fish
        Användare
        • May 2004
        • 1403

Honorna har nog inte funnit sig tillrätta än. De behöver accepteras av hanen och därigenom få en plats i hans revir; så innan det sker brukar de vara så osynliga som möjligt.

Kommentar

• batski
          Användare
          • January 2005
          • 31

Skönt att höra att allting är som det ska! Han verkar verkligen gilla den roten. Är ofta där i närheten. Det är verkligen perfekt eftersom ingen av malarna hade tagit den i besittning, så förhoppningvis blir det inget revirbråk!
          or women for men."

- Alice Walker

Kommentar

Arbetssätt...