lägga upp nya filmer (här)

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawijanne
    Banned
    • November 2005
    • 3216

Ursprungligen postat av Falköping Andreas
    Här är en film med lite fighting humör.
    http://www.youtube.com/watch?v=sylf-p7SW1w
    Fina kiriza Andreas, det ska bli intressant och följa.
    Om hannara börjar slå ihjäl varandra, eller om du kan ha så många hannar i baljan.Janne

Kommentar

• Falköping Andreas
      Användare
      • February 2006
      • 1214

grejjen är den att de går i ett 450 kar nu jusst för att visa hur fina de kan vara innan jag flyttar dom till 900 liters baljan.... endast de som färgar bäst och har absolut bäst band kvalar till att flyttas. De går även på astaxantin preppad mat för att få extra färg på dom. har dock inte märkt jätte skillnad nu efter 2 månaders matning.
      http://www.skovdeaf.se/

Kommentar

• Matz Karlsén
        Användare
        • February 2004
        • 1127

Här kommer en video fråm mitt 375-troffekar och mitt 720-SA.
        Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
        To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

Kommentar

• tezz
          Användare
          • February 2006
          • 1069

Ursprungligen postat av Matz Karlsén
          Här kommer en video fråm mitt 375-troffekar och mitt 720-SA.
          http://www.youtube.com/watch?v=8CZPrqIppok
          bra fart på troffarna hur många är det?

Kommentar

• Cichlidaholic
            Användare
            • June 2005
            • 1103

Ursprungligen postat av Falköping Andreas
            Här är en film med lite fighting humör.
            http://www.youtube.com/watch?v=sylf-p7SW1w
            Tss litet fjuttigt bråk nypas lite =) Men de är mer hetlevrade de där små. Skillnaden på rovisar är att de glider runt lugnt o harmoniskt tills det verkligen är nått då smäller det som här!

Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

Nu har jag flyttat Venustus gruppen till ett annat 720 då jag inte ville förlora någon utav hanarna, de fightades ett par dagar om en lekgrop Rostratus hanen tog till slut över den.
            4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

Min Hemsida
            Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

På min Zoon
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

Kommentar

• Matz Karlsén
              Användare
              • February 2004
              • 1127

Ursprungligen postat av tezz
              bra fart på troffarna hur många är det?
              Det är 11 bärnstenar och 20 dubbar.

Kommentar

• StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10777

Fin mix Matz...men du behöver kanske fixa till soundtracket lite.
                Senast redigerad av StefanL; 29 November 2007, 20:47.

Kommentar

• Matz Karlsén
                  Användare
                  • February 2004
                  • 1127

Ursprungligen postat av Malawe
                  Fin mix Matz...men du behöver kanske fixa till soundtracket lite.
                  He He!! Jag som knappt klarar av att ladda upp filmer..................

Kommentar

• StefanL
                    Användare
                    • August 2002
                    • 10777

Hehe...jag tycker du gör det riktigt bra. Mycket fina fiskar och fina kar!
                    Jag har aldrig gjort en video så jag vet inte hur man gör...

Å andra sidan så är det ju alltid kul med lite sport...hehe...

Kommentar

• malawijanne
                      Banned
                      • November 2005
                      • 3216

Ursprungligen postat av Peckers
                      Tss litet fjuttigt bråk nypas lite =) Men de är mer hetlevrade de där små. Skillnaden på rovisar är att de glider runt lugnt o harmoniskt tills det verkligen är nått då smäller det som här!

Nu har jag flyttat Venustus gruppen till ett annat 720 då jag inte ville förlora någon utav hanarna, de fightades ett par dagar om en lekgrop Rostratus hanen tog till slut över den.
                      Ja peckers du har nog aldrig haft troffar.
                      Troffar är nog den fisk som som är den mest aggresiva fisk som jag har haft.
                      Haplisar tar strid för sitt revir, framförallt om det är en lekmogen hona som han vill locka till sig, och självklart kan det smälla i täckglasen, när det finns en annan hanne i närheten.
                      Men troffar är för jävliga, har du tex bara två hannar utav troffar, så kommer den starkaste jaga livet av den andra hannen.
                      Det gör inte haplisar med andra hannar, jo klart det finns ju alltid undantag.
                      Men troffar kommer aldrig acceptera att det finns någon annan hanne.
                      För till slut så kommer det att bara bli en hanne kvar.Janne

Kommentar

• Cichlidaholic
                        Användare
                        • June 2005
                        • 1103

Ursprungligen postat av malawijanne
                        Ja peckers du har nog aldrig haft troffar.
                        Troffar är nog den fisk som som är den mest aggresiva fisk som jag har haft.
                        Haplisar tar strid för sitt revir, framförallt om det är en lekmogen hona som han vill locka till sig, och självklart kan det smälla i täckglasen, när det finns en annan hanne i närheten.
                        Men troffar är för jävliga, har du tex bara två hannar utav troffar, så kommer den starkaste jaga livet av den andra hannen.
                        Det gör inte haplisar med andra hannar, jo klart det finns ju alltid undantag.
                        Men troffar kommer aldrig acceptera att det finns någon annan hanne.
                        För till slut så kommer det att bara bli en hanne kvar.Janne
                        Går nog inte med någon fisk nästan i ett kar haplisar gör dock slut på det direkt, eller så färgar bara en hane ut den som bestämmer. Nu var ju inte dessa 2 av samma art utan fightades ialf över en plats. Men troffarna verkar vara stygga rackare de styggaste jag har är nästan T.Thropheops makokola reef
                        4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

Min Hemsida
                        Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

På min Zoon
                        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

Kommentar

• Falköping Andreas
                          Användare
                          • February 2006
                          • 1214

grejjen är att jag har NOLL inredning jusst för o minska aggresionerna mellan hanarna. Skulle jag lägga i några stenar så tror jag inte det skulle ta lång tid innan någon hane skulle dö.
                          http://www.skovdeaf.se/

Kommentar

• MickeA
                            Användare
                            • June 2003
                            • 456

Det har varit ett himla tjatande i mail från youtube-tittare som har sett mina cichla-filmer och vill se hur akvariet ser ut idag efter att storfiskarna åkte ut så idag filmade jag lite. Inte så oförskämt snyggt kanske.. men men..

Kommentar

• Rauken
                              Användare
                              • January 2007
                              • 310

Ursprungligen postat av MickeA
                              Det har varit ett himla tjatande i mail från youtube-tittare som har sett mina cichla-filmer och vill se hur akvariet ser ut idag efter att storfiskarna åkte ut så idag filmade jag lite. Inte så oförskämt snyggt kanske.. men men..

http://www.youtube.com/watch?v=bebnYROjXIw
                              Otroligt snyggt kar du har...
                              När man är ute på djupt vatten är det bäst att hålla munnen stängd...

Kommentar

• MickeA
                                Användare
                                • June 2003
                                • 456

Ursprungligen postat av Rauken
                                Otroligt snyggt kar du har...
                                Nja.... Lite missnöjd, plus att det är dags att ta in gräsklipparen snart. men tack i alla fall.

Kommentar

Arbetssätt...