det var ju ett rätt väntat svar från Jonas, men det var ju ett liten bjudning Kalle
lägga upp nya filmer (här)
Kollaps
X
-
-
cichla ocellaris vs rutilus rutilus
Så här såg det ut när mina cichla fick mört idag. Jag köpte tio mörtar till sex cichlor. Dom fick dock en chock av temperaturskillnaden så dom tre som blev "över" så att säga dog ganska omgående och fick plockas upp..
Varning för dålig kvalitet. Mobiltelefonfilmed!
Kommentar
-
-
Kommentar
-
vilket stimm du har...hur stort är karet???
såg i bakgrunden att du hade en fet gibbiceps oxå..,Kommentar
-
Kommentar
-
Ursprungligen postat av Luttvilket stimm du har...hur stort är karet???
såg i bakgrunden att du hade en fet gibbiceps oxå..,
Karet är 300x100x100cm, 3000 liter. Det är lite svårstädat därav skitigheten. :-/ Men det ser biotopriktigt ut i alla fall.Kommentar
-
Men ärligt calle, var ser du andra färger än grått, brunt, gult och blått öga på den fisken?
Det undrar jag då jag verkligen måste vara färgblind i annat fall...../Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
Jag har faktiskt två lika feta gibbiceps som faktiskt har börjat visa ganska mycket lektendenser på sistone. Vete tusan hur man ska göra med dom bara. vad jag har läst så vill dom gräva långa gångar där dom leker. Det är ju omöjligt i akvarium. :-/ Nån som har ett tips?
vad jag har hört så odlar man gibbiceps i dammar i asien bland annat och att dom leker i gångar/tunnlar...i asien använder dom bamburör...din ser rätt stor ut så om ja var du skulle ja bygga en grotta som dubbelt så lång som malarna och nästan lika bred som två malar så dom får gruffa lite...höjden på grottan skulle ja göra att den största malen kan vika upp sin ryggfena till hälften...
Karet är 300x100x100cm, 3000 liter. Det är lite svårstädat därav skitigheten. :-/ Men det ser biotopriktigt ut i alla fall.
lycka till om du vill försökaKommentar
-
Jag funderade på att läghga i något grovt avloppsrör.. det kanske skulle kunna funka.. Nåja, den här diskussionen hör inte hemma i den här tråden så det kanske är bäst att avsluta.Kommentar
-
Calle: Har nu fått tag i en opartisk domare i form av min kära mor som fick titta på din film
Hon tyckte de var svartbruna med gul fläck, mer färger kunde hon inte se på filmen. Så nu var det avklarat, en människa som inte sett fisken annat än på film och inte är insatt i denna underbara debatt vi haft hittills har sagt att fisken är svartbrun med en gul fläck (eventuellt lite mer gult på kroppen men det visas inte i den videon). Så var det klart, jag vann
Micke A: Grymt fräckt akvarium, skitsnygga cichlor! Är sådär lagom avundsjuk. Och Fräck film var det också....det här var ju illa....jag vill ha cichla..../Jonas
-
Ursprungligen postat av Jonas EMicke A: Grymt fräckt akvarium, skitsnygga cichlor! Är sådär lagom avundsjuk. Och Fräck film var det också....det här var ju illa....jag vill ha cichla....
Rekommenderas verkligen.Kommentar
-
Ursprungligen postat av CutekidDenna film tillägnar jag Jonas E som bevismatrial att brichardis är allt annat än bruna
http://smg.photobucket.com/albums/v7...¤t=T.flv
Tycker det är helt underbara bruna nyanser som tillsammans ger en otroligt vacker fisk!Kommentar
-
christian och carl: Jo, de är snygga, det har jag väl aldrig sagt att de inte var/är?
här kommer min officiella ståndpunkt i debatten (samma som christians men lite modifierad), inget mer och inget mindre:
Tycker det är helt underbara bruna nyanser som tillsammans med en framträdande gul kindfläck ger en riktigt vacker fisk!Senast redigerad av Jonas E; 14 April 2006, 20:02./Jonas
Kommentar