Gjorde mej en liten snabb reaktor ikväll
Ytterfiltret började gurgla för mkt och jag var rädd för att det skulle havirera.
Sökte lite här inne och kom fram till att ta en 0.5 Pet flaska, skära av botten, och sätta dit en bit filtermatta somlock ibotten.
Inne i flaskan la jag i några biobollar för att fördela bubblorna extra.
pumpen är en aquael som jag körde ner slangen i fjuppen uppe på filtret.
Jag blev väldigt nöjd med bubblorna, dom är mycket mindre än dom som jag fick utav att köra de genom ytterfiltret.
Resultatet blev såhär.
Karet som de sitter i ser ut såhär nu, ska eventuellt byta ut lyset emot rör, tror det blir bättre.
Reslutatet ser iallafall ut såhär
jag vet det är dåligt med växter änså länge, hade några i dom andra karet som är rätt så illa däran, så jag vill försöka få dom att repa sej om det går..
Kom gärna med förslag på något som kan förbättras
mvh Peter
Ytterfiltret började gurgla för mkt och jag var rädd för att det skulle havirera.
Sökte lite här inne och kom fram till att ta en 0.5 Pet flaska, skära av botten, och sätta dit en bit filtermatta somlock ibotten.
Inne i flaskan la jag i några biobollar för att fördela bubblorna extra.
pumpen är en aquael som jag körde ner slangen i fjuppen uppe på filtret.
Jag blev väldigt nöjd med bubblorna, dom är mycket mindre än dom som jag fick utav att köra de genom ytterfiltret.
Resultatet blev såhär.
Karet som de sitter i ser ut såhär nu, ska eventuellt byta ut lyset emot rör, tror det blir bättre.
Reslutatet ser iallafall ut såhär
jag vet det är dåligt med växter änså länge, hade några i dom andra karet som är rätt så illa däran, så jag vill försöka få dom att repa sej om det går..
Kom gärna med förslag på något som kan förbättras
mvh Peter
Kommentar