F1 FÖr Igentligen?
Vad StÅr ........
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Förstfödda efter vildfångat (VF) -
-
F1 är benämningen på generationen efter VF (Vildfångat). F1 är alltså den första generation som fötts upp i t ex akvariummiljö. F2 blir således den andra generationen med F1 föräldrar.
Troligen är det även F2 om t ex hanen är VF och honan F1...men här vet jag inte riktigt annat än att det förts en diskussion tidigare om just detta och vad som är rätt eller fel är kanske svårt att avgöra.Kommentar
-
-
Behöver väl inte vara vildfångat. F1 står väl bra för första generationen dvs kan även stå för en ny odlingsvariant.Kommentar
-
Jo, men när det gäller akvariesammanhang snackar man mest om att F1 är första generationen efter VF föräldrar. Nu ska vi inte röra ihop det ännu mera =)/Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
Ursprungligen postat av Stefan LarssonTroligen är det även F2 om t ex hanen är VF och honan F1...men här vet jag inte riktigt annat än att det förts en diskussion tidigare om just detta och vad som är rätt eller fel är kanske svårt att avgöra.
Sedan, i F2 och vidare går det snabbt utför med den genetiska variationen om man låter syskon föröka sig.
OBS, jag är inte säker på att jag tänker rätt här och skriver detta inlägg mer som en fråga än ett påstående. Resonerar jag rätt i mina exempel ovan?Tjugofem år med ciklider.
http://www.malmoakvarieforening.se
Centralamerika 2006
Svart kaffe och drömmeri...Kommentar
-
Hmm... tur att mina fiskar inte läser detta forum får då hade dom knappast vågat göka över huvudettagetCichlasoma Festae går nu i ett 360 !!Kommentar
-
Svaret finns i FAQ'n.Kommentar
-
Ursprungligen postat av daniel_i_malmöResonerar jag rätt i mina exempel ovan?Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
Kommentar