If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ok...härlig färgklick och nyansbrytning mot det blå i karet! Kanonsnyggt...
Jag har alltid varit svag för Röd Zebran, men det är svårt att hitta fina exemplar (om man inte åker till Nol eller någon annan nischad butik). Nu har jag inga Röd Zebra, men det kan det eventuellt bli framöver...om jag hittar lika snygga som jag hade förut...och som du har nu.
Ja Röd Zebran har alltid varit en favorit, men som du säger så är det inte det lättaste alltid att hitta fina exemplar! I mer "vanliga" zoobutiker så brukar de ofta vara väldigt matta och "dassiga" i färgen.
Ska du till stämman så kan du ju alltid glida förbi Nol =)
Jepp. De ser faktiskt ut sådär. Tycker mej se att de har färgat ut lite extra också sen jag började med astaxanthin i räkmixen, plus att jag har satt fast aluminiumfolie runt en bit av lysrören för att dämpa belysningen något vilket gör att de får ännu finare färger. Det bästa med dem är nog de nästan självlysande blå strimmorna längs med kroppen och fenorna. Man förstår varför de kallas "blue neon".
P. nigripinnis ar nog lattare an leptosoma. De ar inte alltid fantastiska, men det ar lite av tjusningen. Snyggast ar de nar ljuset kommer in fran sidan. Jag skrev om dem lite i ett CB 2003. Har man flera hanar sa forstar man varfor de heter nigripinnis: Analfenan blir svart. Jag holl en grupp pa sisadar 10 + 10.
Banderad: Jag har bara haft dem i cirka två månader och har inte fått nån lek på dem ännu. Lättare eller svårare än leptosoma har jag ingen aning om.
Min äldsta och största hane är lite hunsad. Den är dock den som är mest utfärgad. Eller mest mörk, kanske jag ska säga. Som Ola säger så är analfenan helt svart. Dessutom är den mörk i övrigt och har ett nästan svart huvud.
Den som är på bilden är den mest aktiva hanen. Den har helt klart klarast färger.
Jag har mina i en 375:a och ena hanen håller sig som sagt lite för sig själv och en av honorna är lite utanför också på andra kanten, men nån direkt mobbning kan man inte kalla det för. På det stora hela funkar det helt okej med 3+3 i mitt kar.
Vad gäller rekommendationer för en 222:a skulle jag lyssna noga på Ola och inte alls på mej (det gäller alla övriga rekommendationer också .
Kommentar