Lägg upp era nytagna bilder

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PsyM
    Användare
    • March 2004
    • 460

    Ursprungligen postat av Stefan Larsson
    Ok...härlig färgklick och nyansbrytning mot det blå i karet! Kanonsnyggt...

    Jag har alltid varit svag för Röd Zebran, men det är svårt att hitta fina exemplar (om man inte åker till Nol eller någon annan nischad butik). Nu har jag inga Röd Zebra, men det kan det eventuellt bli framöver...om jag hittar lika snygga som jag hade förut...och som du har nu.
    Ja Röd Zebran har alltid varit en favorit, men som du säger så är det inte det lättaste alltid att hitta fina exemplar! I mer "vanliga" zoobutiker så brukar de ofta vara väldigt matta och "dassiga" i färgen.
    Ska du till stämman så kan du ju alltid glida förbi Nol =)
    Min Zoon
    Mitt 900 liters

    Kommentar

    • dinajel
      Användare
      • November 2004
      • 569

      Min calvushane stod vid ena sidorutan precis i det läge när bakgrunden blir helt vit pga brytningen. Tog det här lite spöklika fotot då.
      Daniel Andréasson

      Kommentar

      • dinajel
        Användare
        • November 2004
        • 569

        Tror inte jag har lagt upp den här bilden. En av mina Paracyprichromis nigripinnis-hanar:
        Daniel Andréasson

        Kommentar

        • deelay
          Användare
          • September 2002
          • 5394

          Ursprungligen postat av dinajel
          Tror inte jag har lagt upp den här bilden. En av mina Paracyprichromis nigripinnis-hanar:
          opa... e dom så röda irl? förbenat cool firre isf, svåra att få tag i kan jag tro.
          http://www.aquariumstockholm.se/

          Kommentar

          • Robin
            Användare
            • January 2003
            • 4526

            Dee: Nigripinnis är rätt lätt att få tag på faktiskt.. riktigt läckra firrar som helst ska ha lite dämpad belysning vad jag förstått.
            Mvh
            Robin

            Kommentar

            • dinajel
              Användare
              • November 2004
              • 569

              Jepp. De ser faktiskt ut sådär. Tycker mej se att de har färgat ut lite extra också sen jag började med astaxanthin i räkmixen, plus att jag har satt fast aluminiumfolie runt en bit av lysrören för att dämpa belysningen något vilket gör att de får ännu finare färger. Det bästa med dem är nog de nästan självlysande blå strimmorna längs med kroppen och fenorna. Man förstår varför de kallas "blue neon".
              Daniel Andréasson

              Kommentar

              • deelay
                Användare
                • September 2002
                • 5394

                Sånna måste jag få tag i =) jakten börjar NU! hehe
                http://www.aquariumstockholm.se/

                Kommentar

                • StefanL
                  Användare
                  • August 2002
                  • 10784

                  Duktigt snygg art som jag aldrig sett "live". Det finns många arter i Tanganyika som förtjänar större uppmärksamhet...

                  Hur många har du?

                  Kommentar

                  • dinajel
                    Användare
                    • November 2004
                    • 569

                    Ursprungligen postat av Stefan Larsson
                    Duktigt snygg art som jag aldrig sett "live". Det finns många arter i Tanganyika som förtjänar större uppmärksamhet...
                    Ja, jag hade alltid varit inne på att skaffa Cyprichromis leptosoma, när jag fick syn på de här nigripinnis-rackarna istället. Mycket snygga.

                    Hur många har du?
                    Jag har sex stycken. 3+3. Det får nog ses som ett minimum, men jag tycker dom funkar bra ihop. Väldigt lugn och snäll art.
                    Daniel Andréasson

                    Kommentar

                    • Banderad
                      Användare
                      • February 2006
                      • 3479

                      Hur länge har du haft dem? Har du fått lek på dem? Är det någon som vet om de är svårare att få lek på än t.e.x. Leptosoman?

                      Kommentar

                      • Ola Svensson
                        Användare
                        • April 2002
                        • 14633

                        P. nigripinnis ar nog lattare an leptosoma. De ar inte alltid fantastiska, men det ar lite av tjusningen. Snyggast ar de nar ljuset kommer in fran sidan. Jag skrev om dem lite i ett CB 2003. Har man flera hanar sa forstar man varfor de heter nigripinnis: Analfenan blir svart. Jag holl en grupp pa sisadar 10 + 10.

                        Det har ar en gammal bild pa en hane jag hade en gang (ej perfa och scannad fran dia). http://www.stockholmsciklidklubb.com...G&img=100-Pnig
                        Med vänliga hälsningar

                        Ola

                        Kommentar

                        • Banderad
                          Användare
                          • February 2006
                          • 3479

                          Hur många bör man köpa till ett 222 liters (Kanske lite för litet, men det bör väl fungera)?

                          Kommentar

                          • Ola Svensson
                            Användare
                            • April 2002
                            • 14633

                            Troligen en 1+ >3 grupp. Skulle gissa att det ar for litet for tre hanar. 2 hanar ar ingen bra ide (funkade daligt i 540).
                            Med vänliga hälsningar

                            Ola

                            Kommentar

                            • dinajel
                              Användare
                              • November 2004
                              • 569

                              Banderad: Jag har bara haft dem i cirka två månader och har inte fått nån lek på dem ännu. Lättare eller svårare än leptosoma har jag ingen aning om.

                              Min äldsta och största hane är lite hunsad. Den är dock den som är mest utfärgad. Eller mest mörk, kanske jag ska säga. Som Ola säger så är analfenan helt svart. Dessutom är den mörk i övrigt och har ett nästan svart huvud.

                              Den som är på bilden är den mest aktiva hanen. Den har helt klart klarast färger.

                              Jag har mina i en 375:a och ena hanen håller sig som sagt lite för sig själv och en av honorna är lite utanför också på andra kanten, men nån direkt mobbning kan man inte kalla det för. På det stora hela funkar det helt okej med 3+3 i mitt kar.

                              Vad gäller rekommendationer för en 222:a skulle jag lyssna noga på Ola och inte alls på mej (det gäller alla övriga rekommendationer också .
                              Daniel Andréasson

                              Kommentar

                              • Alexander Ylipää
                                Användare
                                • October 2003
                                • 3615

                                Mina brilljant turkos, stendker disksus börjar ta sig nu!
                                Mvh Alex

                                Kommentar

                                Arbetssätt...