Lägg upp era nytagna bilder

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kalle-Maja
    Användare
    • December 2004
    • 1324

    Ja jag vet att det är ett uselt kort, ni behöver inte trösta mig, men det är mitt första och som ren dokumentation får det funka. Det är min buescherihane som dock ser ut som en hona då han blir så luggsliten av att panga in i jullarnas skiffergrotta dagarna i ända.

    Tycker Photoshop är asjobbigt och "hajar ingenting". Men men, det ordnar sig nog så småningom.

    Kommentar

    • drd
      Användare
      • December 2004
      • 1112

      Photoshop e inget för mig heller.....fattar nada där me tyvärr så mina bilder är till 99% original förutom att dom är lite förminskade då för att få plats.
      // drd

      Nu med ännu fler malar.......L046 igen

      Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
      Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

        Hur stor är den där Buescheri? Snyggt foto och inte behövs väl Photoshop? Lite kan man göra åt fotot, men jag tycker det ser bra ut utan...

        Har du Photoshop Kalle-Maja?

        Kommentar

        • Kalle-Maja
          Användare
          • December 2004
          • 1324

          Det är en Neolomprologus buescheri "kamakonde" och är inte så stor, ungefär som en prinsessa och kallas ibland buescheriprinsessa. Jag gör så lite jag kan i PS men utan att slita i "kurvor" kors och tvärs var den här bilden nattsvart, och se´n måste man ju förminska oxå. Förminska har jag faktiskt fått kläm på, även om t o m det tog ett tag.

          Kommentar

          • drd
            Användare
            • December 2004
            • 1112

            Ibland så giter man inte plåta....då kan man se på lite diskus som går på uppväxt i mitt ena kar i ställningen på 310 liter.



            Njut....kan va lite segt ibland tyvärr, vet inte varför mitt 24/1 Mbit inte räcker till.
            // drd

            Nu med ännu fler malar.......L046 igen

            Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
            Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

            Kommentar

            • specmats
              Användare
              • December 2004
              • 3060

              ja va ska man säga om alla dessa vackra discus bilder...otroligt fina ciklider och tyvärr nånting jag inte har testat ännu, ska snöa in lite mer på discustråden..
              Tropheus Duboisi halembe, so
              Melanochromis Auratus, vf
              Synodontis Petricola, odlade

              Akvarie-setup (Salt)

              Kommentar

              • kaj.p
                Användare
                • April 2002
                • 2294

                Gav mig själv dessa i julklapp. Diskus förstås. Super eruption o Leopard smallspotted. Inte billiga så klart. Men det blir värre skall hämta 5 av dessa i februari http://www.123hjemmeside.dk/DiscusNo...6281?i=2471389 Man är helt klar felvacinerad men kul och ha en variant som annars bara går till Japan.
                Diskussällskapet
                www.diskusforum.se

                Kommentar

                • Zaphi
                  NCS Medlem
                  • July 2002
                  • 5395

                  Wha! Den röda diskusen va ju helt out there. Snygg iallafall!
                  www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                  Kommentar

                  • kaj.p
                    Användare
                    • April 2002
                    • 2294

                    Ursprungligen postat av Zaphi
                    Wha! Den röda diskusen va ju helt out there. Snygg iallafall!
                    Ok pappan är en Heckel cross som vann open class i Duisburg 2004. Den köptes tillbaka till malysia o korsades in. Av de 400 små som han hitintills producerat lär det bara finnas ca 10-15 % som blivit röda, resten har blivit som pappan. Dvs bruna. Japanerna tar allt när det gäller extremfisk. Men en dansk kontakt fick räddat 15 då scandinavien låg tillräckligt långt bort från japan. Fem av dom skall till mig, bara att hoppas det blir så för de är förbetalda.Hehe
                    Bilden är på pappan
                    Senast redigerad av kaj.p; 31 December 2005, 02:18.
                    Diskussällskapet
                    www.diskusforum.se

                    Kommentar

                    • StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10784

                      Ok...jag tycker Pappan är klart snyggast...men det var något speciellt med den röda också...om jag säger som såhär...jag skulle inte må dåligt av att äga någon av dem.

                      Snyggt med lite Discus! Glöm inte Discustråden...där kan det behövas lite snygga bilder! Jag var t o m så fräck att jag uppdaterade ämnesrubriken till "Discustråden 2005/2006"...det finns så mycket bra att läsa om där som många skrivit och jag tycker det vore tråkigt om den föll i glömska bara för att en ny kommit upp. Därmed inte sagt att en ny vore fel för den delen...
                      Senast redigerad av StefanL; 31 December 2005, 02:22.

                      Kommentar

                      • kaj.p
                        Användare
                        • April 2002
                        • 2294

                        Ursprungligen postat av Stefan Larsson
                        Ok...jag tycker Pappan är klart snyggast...men det var något speciellt med den röda också...om jag säger som såhär...jag skulle inte må dåligt av att äga någon av dem.

                        Snyggt med lite Discus! Glöm inte Discustråden...där kan det behövas lite snygga bilder!
                        Skall försöka men problemet är att det finns iallafall minst 3 stora forum enbart specade på diskus i närheten. Nsc har en discustråd svårjobbat. Är mer som en gästbok.
                        Men kolla in på http://forum.discusklubben.dk/


                        Dessa forum handlar bara om en fisk o det finns större jag lovar.
                        Varför inte bredda upp forumet när det gäller all fisk???
                        Diskussällskapet
                        www.diskusforum.se

                        Kommentar

                        • Jonas E
                          Användare
                          • February 2003
                          • 2533

                          Ni diskuskunniga, vad kallas denna varianten för? Tycker det är de enda av avelsvarianterna som är snygg. Annars ska det vara klassiska heckel, brun, grön eller liknande.

                          Det är min bild som jag deltog med i fototävlingen, men den kom ju trea så styrelsen hänger väl inte mig för att jag postar den.
                          /Jonas
                          540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                          Kommentar

                          • kaj.p
                            Användare
                            • April 2002
                            • 2294

                            Ungfisk som ser ut som Flächen Turkis från Stendkert. Här är en till.
                            Diskussällskapet
                            www.diskusforum.se

                            Kommentar

                            • blackened
                              Användare
                              • January 2005
                              • 1042

                              Yeah! Bästa bilden hittills på min dominanta kasangahane!

                              Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

                              Kommentar

                              • Midas_Tom
                                Användare
                                • March 2005
                                • 809

                                Discus!! http://img447.imageshack.us/img447/9...20050098zx.jpg

                                men vad för discus ?
                                //tom

                                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=428732

                                Kommentar

                                Arbetssätt...