Slänger in en bocourti till...
Lägg upp era nytagna bilder
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
-
-
-
-
Ni är ju för duktiga boys!!!! Så snygga bilder. Jarinen när kommer du med din kamera till mig då?Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Ursprungligen postat av BeastNi är ju för duktiga boys!!!! Så snygga bilder. Jarinen när kommer du med din kamera till mig då?
Mvh JariKommentar
-
Det kör vi på! Jag ringer dig i mellandagarna.
Mvh JockeMvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Va hos kent i nol igår.... (lite livlös jag vet, men får väl klaga på hans ypperliga belysning)Senast redigerad av Laesk; 23 December 2005, 12:35.Kommentar
-
-
Men zaphi, kom inte här dagen före julafton å äg mig i photoshop =)
Mycket bättre! Najs!Kommentar
-
Hmm, testade lite andra grejjer nu... kan nog inte komma närmare din bild iafall.
(antar att du mest använt dig av hue/saturation?)Senast redigerad av Laesk; 23 December 2005, 13:04.Kommentar
-
Läsk, det första du måste göra är att ändra i dina nivåer. 1/3 av din kurva går längst med "marken" vilket inte är bra. Du får dra i den så att du har med hela gråskalan i din bild.
Dina versioner är softare än min, men en fisk är ju inte sådär soft egentligen, den har ju ganska starka kontraster i sin färgteckning, speciellt såna haplochromider.. Min version har mer kontrast, lite (inte mycket) högre mättnad (saturation) och en riktig nivåkurva, vilket innebär att vi exponerat den rätt i efterhand, kan man säga, fast på ett, för bilden, destruktivt sätt.
Det är därför det är så bra att jobba med RAW, för då kan man göra massa sånna grejer utan att förstöra bildens nivåkurva etc.Kommentar
-
Din bild är ju någon underexponerad från början, men bättre det egentligen att ha en för lång slutartid och riskera skakningsoskärpa..Kommentar
-
Maleri.... (zappen, jag har inte gått in för nått nu, så spara komentarerna)Kommentar
Kommentar