Bifogar en alldeles nytagen bild på en av mina Sciaenochromis fryeri-hannar. Den är helt sjukt blå!! Man skulle kunna tro att jag har skruvat upp all färg i photoshop men det är helt oredigerad. Det enda jag redigerat är bildstorleken.
Lägg upp era nytagna bilder
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
simma lungt...
------------------------
www.aquanord.net - Min akvariesida med bilder, videoklipp & annat skoj
Umeå akvarieförening
------------------------ -
nike69:s petenia splendida - ungdjur på 17cmKommentar
-
-
Ursprungligen postat av Stefan Larssonmoori: Vad är det för fryeri (härkomst)? Är båda hanarna lika blå? Grymt snygg hane!!
Verkar ha gjort susen för färgen.
Jag har två mindre hannar 6-8 cm i samma kar och de hade nyss börjat färga ut innan jag släppte i denna hane och det verkar som att åtminstone den ena av dessa mindre tänker fortsätta med sin utfärgning.simma lungt...
------------------------
Umeå akvarieförening
------------------------Kommentar
-
-
Ursprungligen postat av mooriJag köpte den för en vecka sedan och den hade tills dess gått i ett akvarium hos en tandläkare tillsammans med bland annat guldfiskar!!?!
Gissar att den inte har fått samma maten som du ger, eller?
Min grymma föll offer för något sånt, R.I.PSenast redigerad av Hank; 14 November 2005, 10:00./#378 Hank
Zoonen:
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285
NCS medlemsbilder:
http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'Kommentar
-
Ursprungligen postat av HankGrymt snygg, men se upp med matbytet!
Gissar att den inte har fått samma maten som du ger, eller?
Min grymma föll offer för något sånt, R.I.Psimma lungt...
------------------------
Umeå akvarieförening
------------------------Kommentar
-
Kommentar
-
Ursprungligen postat av Stefan LarssonHar du varit hos Kent nyligen Laesk? Snyggt foto...Frontosa är verkligen riktigt snygg art!Kommentar
-
Kan det varit du Laesk som var där strax innan stängning, bärandes några påsar nyinförskaffad fisk ?Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Ursprungligen postat av Joakim DraktoftKan det varit du Laesk som var där strax innan stängning, bärandes några påsar nyinförskaffad fisk ?
Men de va nog polaren stefan du såg då. Jag gick runt i röd t-shirt och en kameraväska i handen
(fast de va nära jag köpte några pearsei av mickes fina par) .. men de får vi skjuta på framtidenSenast redigerad av Laesk; 20 November 2005, 13:18.Kommentar
-
Ja vi hade ju fullt upp att bära in saker när vi kom, så jag hann inte se så noga vem det var.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Hehe ok!
Stuvat om lite i 500 karet idag, och Flowerhornen Bastard har fått flytta till en polare.
Nicaraguensisen flyttade över till 720 litarn med maculicauda.
375:an gick ju jaggor med bocourtis och ett rödciklidpar, men där var jaggorna för argsinta mot bocourtisen, så nu går bocourtisen o rödciklidparet ensamma i 500 litarn.
(är bakom rötterna under fotograferingen)
(stor bild: http://hem.bredband.net/b396924/Fiskar/500karet.jpg )Kommentar
-
Här är en bild på mitt nyligen uppsatta 375-liters Tanganyikakar. Kanske inte jätteoriginellt, men jag är väldigt nöjd iallafall. För tillfället simmar en leleupi och fyra regani-jullar omkring i det.
/ DanielDaniel AndréassonKommentar
-
Och här är en bild på leleupin. För tillfället kung i karet (eller möjligen drottning...Daniel AndréassonKommentar
Kommentar