oj!! jäkla fint akvarium du har där patrikmalmo Läckert!!
Lägg upp era nytagna bilder
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Tackar!! Karet ser annorlunda ut idag. Syns dåligt på bilden, men karet är uppbyggt med fyra rötter, och de flesta växter sitter fast på dem. Det gröna mossliknande till vänster är Bolbitis med trådalger på... det var de trådalgerna jag hade problem med. Bolbitis trivs inte att flyttas runt med, om man inte kör high-tech. Spanar man noga så syns dock några nya blad på väg upp, och trådalgerna (det mossiga) försvann med några Amanos och guppys. Däremot är det alldeles för många arter växter på en begränsad yta för att man någonsin ska hitta något liknande i naturen. Inspirerat av mästaren på att designa växtakvarium, Takashi Amano. Det koncept han skapat heter inte för inte "Natural aquarium".
Sedan var det faktiskt lite fisk i karet, men bilden är tagen med lång slutartid så rör de sig det minsta så syns de inte. Då fanns två par Rhinogobius wui, ett par kopparkampfiskar samt sex smycketetra i karet. Kompletterades sedan med två Amano-räkor och fem vild-guppys.
Hilsen,
PSenast redigerad av PatrikMalmo; 10 February 2006, 19:14.Ingen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Här är Tanganyikakaret (600 liter) dagen innan jag vann hempristävlingen i biotopklassen. Återigen en bild med lång slutartid, så Cypsen ser ut som streck. Modulerna är hemmabyggen, som jag försökt beskriva hur man gör i olika inlägg tidigare. Lurar på en artikel om det. Snäckorna som täcker nästan hela botten är idag borttagna (tillsammans med 1:3 L.stappersi) och ersatta med Kilesor... Växterna är Vallisneria, Hydrilla, Hornsärv samt om man spanar mycket, mycket noga även Potamogeton. Den sista är numera borttagen ur karet.
Hilsen,
PSenast redigerad av PatrikMalmo; 10 February 2006, 19:19.Ingen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Det kallar jag en snäckskalsbädd....Fan va läckert! Kan tänka mig att cypsen gör sig riktigt bra i det karet!Kommentar
-
Cypsen är kvar, med en del tillägg i form av yngel och fler inköp. Hade annars en jäkla röta med snäckskalen - hittade en person som rätt nyligen lagt ner sin odling Vinbergssnäckor. Köpte fyra tempokassar för en billig penning... tippar på att det var en och en halv kasse i karet. Kommer nog inte att behöva köpa fler snäckor på rätt många år.
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Ursprungligen postat av PatrikMalmoModulerna är hemmabyggen, som jag försökt beskriva hur man gör i olika inlägg tidigare. Lurar på en artikel om det.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
-
-
choffe,
schysst att få bild på ynglen - de brukar vara lite svåra att få till på bild!!
Joakim,
har redan fotona - "ska bara" blir skrivet också...
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
-
Ursprungligen postat av PatrikMalmochoffe,
schysst att få bild på ynglen - de brukar vara lite svåra att få till på bild!!
Joakim,
har redan fotona - "ska bara" blir skrivet också...
Hilsen,
P
mvh christofferChristoffer LundholmKommentar
-
en gammal och usel bild jag skrapade fram, men det jag ville komma med är att man ser hur mörk crabro hannen kan vara...Christoffer LundholmKommentar
-
en dålig bild. har som ni kanske förstår också fixat till den. men ett yngel i "nutid"
tycker det är lite fästligt att dom efter bara knappt 2 veckor är så lika sina föräldrar [] []Christoffer LundholmKommentar
-
-
Skickar jag väl upp en bild här då...
Här är en lustig liten krabatKommentar
Kommentar