stefan: Det är en Tropheus brichardi, jag skulle gissa på kipili/ulwile eller nå't i den stilen.
Lägg upp era nytagna bilder
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
ulwile eller kipili. Vart har du fotat den?Kommentar
-
Hemma...
Men den är köpt hos Dennis...som mpimbwe "red cheek". Brichardi var ju lätt Jonas...hehe.Kommentar
-
yes, första gången jag o calle gissar att det är samma fisk ;-)
btw calle så tror jag at den ena malawin är nån form av cynotilapia afra....lokalitet vågar jag inte gissa på eftersom det finns en hel drös som har gul ryggfena./Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
-
Ursprungligen postat av Stefan LarssonHemma...
Men den är köpt hos Dennis...som mpimbwe "red cheek". Brichardi var ju lätt Jonas...hehe.Kommentar
-
det där ser ut som nån "geting" tropheus..kanske kipili eller ulwile?, -ozric! otroligt fina troffar och den sista bilden är grymt lik en pemba, cutekids foton på ikola är nog den snyggaste ikolan ja sett på bild.Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Jo det är nog rätt Micke...men "mpimbwe" grupperades i brichardi gruppen förut om jag inte minns fel. Nu ser man både Tropheus Mpimbwe och Tropheus sp. Mpimbwe...Kommentar
-
Ursprungligen postat av CutekidGick en hel del fina malawis där med. Kommer ej ihåg namnen på dem så kom med förslag
Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Jag kontrar alla troffar med en gammelciklid som en snubbe skänkt till oss.
Någon gissning på vad detta är för prick ?Mvh AlexKommentar
-
-
-
Riktigt bra bilder Carl! Vad är det för blixt du har? Nån att rekomendera kanske?Kommentar
-
-
Helt grymma Ikola och helt grymt fotat....hoppas att du nu inte blir alltför stöddig Calle
Tycker att Ikolan slår ut Kirizan.......nu får jag nog ännu fler ovänner..hahaKommentar
Kommentar