lundaciklid.se

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jonas E
    Användare
    • February 2003
    • 2533

tackar för ett trevligt möte, olof för gästfriheten och goda kakor. Wunderbara muffins!

nu ska jag försöka leta upp mitt gamla platsslott som borde ligga nånstans långt nere i tillbehörslådan ;-)
    /Jonas
    540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• olof
      Användare
      • April 2002
      • 1823

Hej!

Jonas: När kommer egentligen hemsidan upp?

Mvh

olof
      http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

Kommentar

• olof65
        Användare
        • November 2005
        • 47

Jonas E:
        vi på Nordvästra Skånes Akvaristers har redan fått upp vår domän som
        ligger på denna adress http://www.nvsa.se plus vi har ett eget forum det fart på vår förening, ha möte sista söndagen varje månad.
        säg til när ni får upp er sida så lägger jag den på vår länksida då.
        kolla på http://www.loopia.se de har en tjänst som heter loopiaDNS och är gratis kolla dem att flytta namnet dit då för de väldigt hjälpsam på loopia då

mvh bengt
        540-liters Tanganyika: Cyprichromis leptosoma, Paracyprichromis Paracyprichromis
        325-liters Tanganyika Tropheus duboisi, Tropheus brichardi "ISONGA"
        100-liters Tanganyika J.regani, A.calvus

Kommentar

• Jonas E
          Användare
          • February 2003
          • 2533

bengt(olof65): Vi löser det själva, tack för hjälpen men vi har koll på det.

Olof: Mikael ska skicka lite användaruppgifter till mig från sitt serverutrymme, sen ska det fungera. Eventuellt så bytar vi domän till Lundaciklid.com då jag ej får tag i simon på något vis. Då är det lättare såhär. Så snart ska allt vara igång. Forumet kanske tar lite längre tid, det ska inte vara något svårt men man vet aldrig vad som händer när jag är i farten =)
          Senast redigerad av Jonas E; 08 March 2006, 16:35.
          /Jonas

Kommentar

• Cutekid
            Användare
            • January 2003
            • 3368

Olof 65:

Vi har varit igång med hemsida och forum sedan ett par år tillbaka. Problemet är dock att den server forumet en gång låg på har legat ner ett tag och vi har bestämt att vi ska satsa på ett nytt webhotell och en nya ansiktslyftning av våran hemsida. Jag vet att Jonas jobbar på med sidan och att han har en lösning på det hela.
            Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• olof65
              Användare
              • November 2005
              • 47

hehe
              jag vet att han jobbar med den han har väl annat än bara göra den tänker på studierna osv då.
              ta den tid du behöver tycker jag upplyste om vår sida så när ni är uppe så kommer jag lägga er på vår länk sida då.

olof65
              540-liters Tanganyika: Cyprichromis leptosoma, Paracyprichromis Paracyprichromis
              325-liters Tanganyika Tropheus duboisi, Tropheus brichardi "ISONGA"
              100-liters Tanganyika J.regani, A.calvus

Kommentar

• PsyM
                Användare
                • March 2004
                • 460

Ursprungligen postat av Jonas E
                men man vet aldrig vad som händer när jag är i farten =)
                hehe.. nej verkligen inte! helt plötsligt så kommer det en Jonas springande med två bräder i högsta hugg =)
                Min Zoon
                Mitt 900 liters

Kommentar

• Björn
                  Användare
                  • April 2002
                  • 787

Hahahahahahaha! Är man så klent byggd så blir det tydligen för jobbigt att bära mer än två =) Bräderna kom dock till användning redan i söndags, och ställningen dom användes till blev riktigt bra. Jag vill inte säga att det goda resultatet berodde på mej och min insats (med det gjorde det nog...). ;-D

Kul att nån mer än jag uppskattar Jonas galna upptåg iallfall!

Mvh
                  Björn
                  fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

Kommentar

• Jonas E
                    Användare
                    • February 2003
                    • 2533

björn: Eller så kan det bero på att din farsa e riktigt bra på o snickra =)
                    /Jonas

Kommentar

• Björn
                      Användare
                      • April 2002
                      • 787

Och vem tror du det är som har lärt honom att göra akvarieställningar i trä? =)

Hur som så blev det ett jäkligt bra resultat. Tur att man har tillgång till en massa bra verktyg. Bygga ställning med fogsvans och skruvmejsel är nog inte att rekommendera..

Mvh
                      Björn
                      fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

Kommentar

• PsyM
                        Användare
                        • March 2004
                        • 460

Ursprungligen postat av Björn

Kul att nån mer än jag uppskattar Jonas galna upptåg iallfall!

Mvh
                        Björn
                        hehe.. ja det såg rätt roligt ut kan jag säga =)!

Kul att resultatet blev bra! hoppas själv på att få tillgång till lokal inom en snar framtid, så då blir det väl till att snickra ställningar för min del oxå =)
                        Min Zoon
                        Mitt 900 liters

Kommentar

• wofflan
                          NCS Medlem
                          • September 2003
                          • 660

du kanske skall hyra in Jonas som springpojke, Björn som bas och Björns pappa som snickare då? [;-)]
                          Mvh Fredrik

Kommentar

• Jonas E
                            Användare
                            • February 2003
                            • 2533

Inte bär jag på så mycke brädor igen.....nästa gång hyr jag en kärra eller ser till så någon kan köra =)
                            /Jonas

Kommentar

• wofflan
                              NCS Medlem
                              • September 2003
                              • 660

eller varför inte se till att få någon nytta av lillebror?
                              Mvh Fredrik

Kommentar

• Jonas E
                                Användare
                                • February 2003
                                • 2533

Nu har jag reggat domän och webbhotell, förhoppningsvis får jag uppgifterna snart så jag kan lägga upp sidan i dagarna. På grund av problem med överföring så har jag reggat en ny domän, www.lundaciklid.com (fungerar inte just nu då ingetning finns där). Adressen kommer att skickas ut till alla i föreningen och vi ska göra reklam för adressbytet här på ciklid(och på andra webbsidor). Men nu har jag iaf fått tummen loss!

så hemsidan bör vara upp i helgen och förstår jag det bara så kanske t.o.m. forumet kommer igång (så vi slipper snylta på ciklid.se)
                                /Jonas

Kommentar

Arbetssätt...