lundaciklid.se

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Björn
    Användare
    • April 2002
    • 787

Ska vi ses runt halv sju nere vid min lokal då? Så gör det inget om vi kör vilse lite, vi ska ju trots allt en bit utanför kartan =)
    fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

Kommentar

• wofflan
      NCS Medlem
      • September 2003
      • 660

japp, jag kommer till din lokal halv sju, om fler vill med är det bara att posta ett inlägg har och sedan komma till Björns lokal så kör vi därifrån
      Mvh Fredrik

Kommentar

• Björn
        Användare
        • April 2002
        • 787

Låter bra! Ses vid halv sju då.

Kommentar

• Jonas E
          Användare
          • February 2003
          • 2533

Har alla fixat transport till ikväll?

Klockan 19.00 börjar det, vill ni komma lite tidigare är det inga problem. Serverar lite kakor och kaffe/saft också.

adressen har alla förhoppningsvis fått via e-mail. skulle det vara något kan ni ringa mig på 046 85954 eller 073 6806349
          /Jonas
          540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• sydamerikanen
            Användare
            • October 2005
            • 108

Ursprungligen postat av wofflan
            japp, jag kommer till din lokal halv sju, om fler vill med är det bara att posta ett inlägg har och sedan komma till Björns lokal så kör vi därifrån
            Tjena, jag hänger gärna på med bil om jag bara får veta var "Björns lokal" är i Lund?!! []

Hör av er på 0703-599342 för jag är i centrala Lund från 16->
            Senast redigerad av sydamerikanen; 07 February 2006, 16:48.
            375L Sydamerika med rötter och växter
            stort chokladpar (hypselecara temporalis) på över 20 cm som dansar samba när de är på humör :-)
            2 gebbicepsmalar, 4 mindre G. balzanii (lugna jordätare)

Min Zoon

Kommentar

• Peter_F
              Användare
              • January 2004
              • 172

Jag har fått förhinder...

Mvh
              Peter
              "Ibland så tror jag att jag förstår precis allt, sedan återfår jag medvetandet"

Kommentar

• Jonas E
                Användare
                • February 2003
                • 2533

okej peter, du får väl ta dig ut en annan dag. Vi ses
                /Jonas

Kommentar

• Micke
                  Användare
                  • April 2002
                  • 9579

Tack för en trevlig kväll Jonas!
                  Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                  Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• wofflan
                    NCS Medlem
                    • September 2003
                    • 660

ja det var nice, vi får se till att en utflykt verkligen blir av, Stoby och Tyringe hade väl varit kul en lördag?
                    Mvh Fredrik

Kommentar

• Jonas E
                      Användare
                      • February 2003
                      • 2533

Det var trevligt att ni kunde dyka upp! Utflykten måste ju bli av nu, en lördag skulle inte sitta helt fel. Ska kolla min kalender men det bör inte vara några problem =)
                      /Jonas

Kommentar

• shcolsson
                        Användare
                        • January 2005
                        • 256

Tackar jag också. Det är alltid lika kul att se dina kar.
                        Experience is something you get right after you need it.

Kommentar

• sydamerikanen
                          Användare
                          • October 2005
                          • 108

Trevligt möte, absolut.

Snygg grus du plockat från Ystad. Tror du den är väldigt för kalkhaltig för mina sydamerikaner?

Vad gäller tur, så vill man ju gärna besöka någon som har sydamerikanare oxå, tex Åleds.

För övrigt är det någon som ändrat sig om Jeff Rapps-importen, så gör ett inlägg på tråden som tyvärr ligger under Centralamerika... Vi vill få ned transport + packning per skalle som just nu ligger på 600 kr. []
                          375L Sydamerika med rötter och växter
                          stort chokladpar (hypselecara temporalis) på över 20 cm som dansar samba när de är på humör :-)
                          2 gebbicepsmalar, 4 mindre G. balzanii (lugna jordätare)

Min Zoon

Kommentar

• Björn
                            Användare
                            • April 2002
                            • 787

Får instämma med massan, som vanligt var det ett trevligt möte hos Jonas ute i ödemarken.

Mvh
                            Björn

Ps. Har du flyttat in allt tills nästa möte, eller ska vi vänta med inflyttningsfesten till april? =)

Kommentar

• Jonas E
                              Användare
                              • February 2003
                              • 2533

björn: april låter bättre ^^

sydamerikanen: Jag har denna sand i mitt sydamerika. Dock har den sköljts igenom en hel del gånger och gått med malawi/tanganyikaciklider i 1.5 år innan sydamerikanerna åkte ner i karet.
                              /Jonas

Kommentar

• Jonas E
                                Användare
                                • February 2003
                                • 2533

Hej alla lundaciklidister.
                                Nu har jag äntligen löst de problem jag hade med hemsidan. Självklart blev det lite ändringar i designen men nu är det endast få saker kvar att fixa. Mestadels handlar det om information och att jag ska köpa plats på webbhotell, tänkte göra det när lönen kommer så att jag slipper sätta in pengar på kontot för att fixa det. Efter att jag köpt webbplats skall jag lägga upp sidan och då kan jag börja med arbetet på forumet.

Forumet blir av samma typ som vi använt innan, phpbb. I detta kommer jag att ha några olika användargrupper, styrelsen och LCSmedlemmar där de betalande kommer att ha möjlighet att posta inlägg på annonsbörsen. Ickemedlemmar får således endast tillgång att skriva i vanliga forumet (diskussion om ciklider, föreningsdelen och liknande) medan medlemmar har möjlighet att använda annonsbörsen. Alla kan läsa alla poster men endast medlemmar kan använda alla funktioner.

Så jag har fått gjort en del nu i helgen. Vi får se hur bra jag klarar av forumet men jag tror (och hoppas) att det inte ska vara några problem. Hemsidan finns inte online än såklart men i de närmsta veckorna bör den vara tillbaka.

Under tiden ni väntar på denna efterlängtade comeback kan ni fundera ut ett bra ställe att ha nästa möte på. Datumen som gäller är 7:e eller 14:e Mars, känner ni att ni har plats att hålla mötet så skriv i tråden eller maila mig eller Björn om ni har frågor.
                                /Jonas

Kommentar

Arbetssätt...