Jag var på apoteket och köpte multi tolv till mig själv men jag tänkte att man kanske kan andvända det i räkmixen. Finns det några ämnen man ska akta sig för eller är det bara att köra.
Vilken multivitamin i räkmix?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Jag använder frukt och grönsaker istället eftersom det kanske finns 100-tals eller 1000-tals olika ämnen (bl.a. mineraler) i frukt och grönt som är nyttigt, inte bara vitaminer. -
Kommentar
-
Det kommer en bra artikel om räkmix i nästa nummer av Ciklidbladet.Kommentar
-
-
Ursprungligen postat av roniJag var på apoteket och köpte multi tolv till mig själv men jag tänkte att man kanske kan andvända det i räkmixen. Finns det några ämnen man ska akta sig för eller är det bara att köra.
alternativt tar du reda på dina fiskarns näringsbehov och köper alla vitaminer, vitaminer, aminosyror, lipider och spårämnen i ren form (alltså inga tabletter med bindningsmedel osv.) och blandar själv.
OT: förresten finns det både bättre och billigare alternativ till multi12 för människor."once you feng shui the organs it's kinda comfy"
"the only reason we die is because we accept it as an inevitability"
http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=335009Kommentar
-
Hej
Jag vet att det gar hitta multivitamintabletter med ungefar samma sammansattning som Fishtamin. Du far ta och jamfora och rakna. Jag har for mig att det var ungefar en tablett/ kg mix som blev samma som det rekomenderade med Fishtamin. Jod brukar tas upp som ett amne som man inte ska tillsatta, men om det ar sant vet jag inte. Jag kanner manga som slanger i en multivitamin i mixen utan att fiskarna har dott, men om det ar bra eller daligt vet jag inte. Fishtamin daremot vet jag ar en utmarkt produkt!Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
Kommentar