ja det var ju ett kap, =)
Bilder på mitt nya SA akvarium (scalare, Geophagus sp. "tapajos orange head")
Kollaps
X
-
-
Ser verkligt bra ut, även om jag skulle vilja se bakgrunden lite närmare... ;-)
Planerar att bygga i frigolit med och undrar om någon har en aning om hur man får det där jordiga utseendet efter att man karvat i frigoliten? Just nu har jag ett kar i samma storlek, där min bror med hyfsat resultat försökt få det att de ut som kalksten och skiffer till sina afrikaner. Passar ju inte till mina sydamerikaner direkt...
Kan man kombinera några bruna färger med något material som liknar jord och lera?
Ska man imitera rötter i i bakgrunden, så vill man ju och andra sidan ha en slätare yta misstänker jag...
Jordätare är fina och de händer mycket med sådana, men de är för stirriga för mina choklader tyvärr.Senast redigerad av sydamerikanen; 30 October 2005, 13:58.375L Sydamerika med rötter och växter
stort chokladpar (hypselecara temporalis) på över 20 cm som dansar samba när de är på humör :-)
2 gebbicepsmalar, 4 mindre G. balzanii (lugna jordätare)
Min ZoonKommentar
-
johan_lindgren Jag klagar inte.
sydamerikanen: tack. Jag gissar nu enbart men sand och torv borde ge ett sånt utseende fast jag kan inte ge dig några bra svar alls.Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.Kommentar
-
vad nice Linda, har du gjort bakgrunden själv? Vad är det för scalarer, och vad har du för annan fisk i?Mvh FredrikKommentar
-
Ursprungligen postat av wofflanvad nice Linda, har du gjort bakgrunden själv? Vad är det för scalarer, och vad har du för annan fisk i?
Det är vanliga scalare, fast finare än de som jag brukar se i affären, vildfärgade.
Detta kommer det att bli totalt. Får nog säkert plocka bort de övriga ibland gänget när par har bildats.
6 Scalare
1 lekpar av cichlosoma Amazonarum
5 Geophagus sp. "tapajos orange head"
15 fläckliga pansarmalar
1 Pterygoplichthys gibbiceps (troligen)
3 ancistrus
2 Rineloricaria sp
2 L104Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.Kommentar
Kommentar