Bilder på mitt nya SA akvarium (scalare, Geophagus sp. "tapajos orange head")

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johan
    Användare
    • August 2002
    • 3029

    #16
    ja det var ju ett kap, =)

    Kommentar

    • sydamerikanen
      Användare
      • October 2005
      • 108

      #17
      Ser verkligt bra ut, även om jag skulle vilja se bakgrunden lite närmare... ;-)

      Planerar att bygga i frigolit med och undrar om någon har en aning om hur man får det där jordiga utseendet efter att man karvat i frigoliten? Just nu har jag ett kar i samma storlek, där min bror med hyfsat resultat försökt få det att de ut som kalksten och skiffer till sina afrikaner. Passar ju inte till mina sydamerikaner direkt...

      Kan man kombinera några bruna färger med något material som liknar jord och lera?

      Ska man imitera rötter i i bakgrunden, så vill man ju och andra sidan ha en slätare yta misstänker jag...

      Jordätare är fina och de händer mycket med sådana, men de är för stirriga för mina choklader tyvärr.
      Senast redigerad av sydamerikanen; 30 October 2005, 13:58.
      375L Sydamerika med rötter och växter
      stort chokladpar (hypselecara temporalis) på över 20 cm som dansar samba när de är på humör :-)
      2 gebbicepsmalar, 4 mindre G. balzanii (lugna jordätare)

      Min Zoon

      Kommentar

      • Linda A
        Användare
        • July 2002
        • 404

        #18
        johan_lindgren Jag klagar inte.

        sydamerikanen: tack. Jag gissar nu enbart men sand och torv borde ge ett sånt utseende fast jag kan inte ge dig några bra svar alls.
        Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.

        Kommentar

        • wofflan
          NCS Medlem
          • September 2003
          • 660

          #19
          vad nice Linda, har du gjort bakgrunden själv? Vad är det för scalarer, och vad har du för annan fisk i?
          Mvh Fredrik

          Kommentar

          • Linda A
            Användare
            • July 2002
            • 404

            #20
            Ursprungligen postat av wofflan
            vad nice Linda, har du gjort bakgrunden själv? Vad är det för scalarer, och vad har du för annan fisk i?
            Tackar. Inte för att vara sån, men nu har jag skrivit ett par gånger i denna tråden att jag inte har gjort bakgrunden. [8]

            Det är vanliga scalare, fast finare än de som jag brukar se i affären, vildfärgade.

            Detta kommer det att bli totalt. Får nog säkert plocka bort de övriga ibland gänget när par har bildats.

            6 Scalare
            1 lekpar av cichlosoma Amazonarum
            5 Geophagus sp. "tapajos orange head"
            15 fläckliga pansarmalar
            1 Pterygoplichthys gibbiceps (troligen)
            3 ancistrus
            2 Rineloricaria sp
            2 L104
            Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.

            Kommentar

            Arbetssätt...