Jag är alldeles spiksäker på att all programmeringshjälp är varmt välkommen. Ni som kan koda php/mysql och kan ställa upp att arbeta järnet när det behövs med oftast snäva deadlines får mer än gärna maila/pm'a mig eller Joakim.
Fototävlingen
Kollaps
X
-
-
Nu är då fototävlingen för juni igång.
Det som tog någon extra dag var en flytt av bildkatalog för fototävlingen på 250 mb (det är många bilder som laddats upp till tävlingen) och därmed viss modifiering av gammal kod, som inte har med nya röstningen att göra, utan presentation av tidigare resultat.
Nu till det nya:
Som ni kommer att se så är nu behörigheten för att rösta styrd till att man är inloggad i forumet, och begränsas inte av om man är NCS medlem eller inte.
De som inte är inloggade kan se alla aktuella bidrag.
Det som inte hunnits fixas till är behörighetskontroll vid uppladdning av bidrag, vilket tillsvidare sker enligt föregående modell (med koppling mot gamla forum), samt att resultat från de olika månaderna också har en kontroll som skall avlägsnas.
Avlagda röster visas och deltagare i tävlingen kan inte rösta på sin egna bild.
Skulle det vara några frågtecken finns alltid denna tråd.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Kommentar
-
För mig är alla foton identiska eftersom jag bara ser ett rött kryss i varje ruta i den "Pågående fototävlingen"Kommentar
-
Ursprungligen postat av Kjell FohrmanFör mig är alla foton identiska eftersom jag bara ser ett rött kryss i varje ruta i den "Pågående fototävlingen"
Är det också så att någon lagt upp sidan Pågående tävling som en favorit, så stämmer denna inte, då den är ombyggd och har en annan sökväg.
Prova och meddela.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
-
1/ Jag körde massor av reload utan att det funkade
2/ Jag loggade då ut och då kunde jag se fotona efter en reload
3/ Försökte då logga in igen i fototävlingen i den ruta som dyker upp där och även om det stod att inloggningen var OK så funkade inte inloggning (inte där i alla fall)
4/ Gick då tillbaka till forumet och där var jag inloggad (så uppenbarligen hade det funkat i alla fall)
5/ Gick tillbaka till fototävlingen och då funkade inte fotona igen - men jag kan rösta
6/ Loggade nu ut igen och loggade denna gång in i forumet. Jag kan då se fotona men jag kan inte rösta - står att jag inte har behörighetSenast redigerad av Kjell Fohrman; 14 June 2006, 09:00.Kommentar
-
-
Kjell: Nu skall det fungera för dig.
Anledning till problemet var att du hade annan primärgrupp än NCS Medlem eller Användare, då du ju har tillgågn till Arbetsgrupp Artregister.
Dett är dock ordnat nu för alla som är del av Arbetsgrupp Artregister.
Johan: Vad är sökvägen när du får upp vit tom sida?Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
-
Ursprungligen postat av Joakim DraktoftKjell: Nu skall det fungera för dig.Kommentar
-
Jag röstade nyss - mycket lättare och bättre nu när man slipper separat inloggning .
Hoppas att det kommer in fler röster nu när det har blivit enklare och fler kan rösta.Kommentar
-
Kommentar
-
Jag röstade nyss och klumpig som jag var (tydligen inte vaken ännu) satte jag inte poäng och tryckte på rösta knappen, varvid den i mitt tycke bästa bilden på den finaste firren fick noll poäng.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Ursprungligen postat av MickeHoppas att det kommer in fler röster nu när det har blivit enklare och fler kan rösta.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Wilhelm
Jag röstade nyss och klumpig som jag var (tydligen inte vaken ännu) satte jag inte poäng och tryckte på rösta knappen, varvid den i mitt tycke bästa bilden på den finaste firren fick noll poäng.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
-
Ursprungligen postat av Joakim DraktoftDet som inte hunnits fixas till är behörighetskontroll vid uppladdning av bidrag, vilket tillsvidare sker enligt föregående modell (med koppling mot gamla forum), samt att resultat från de olika månaderna också har en kontroll som skall avlägsnas.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
Kommentar