Ojoj! Då får jag gå ner o ta en panikbild idag om jag skall vara med då...men min blixt är i norge så det kan bli problemas! :-(
Fototävlingen
Kollaps
X
-
-
japps, då var det fixat/Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
Ursprungligen postat av ZaphiOjoj! Då får jag gå ner o ta en panikbild idag om jag skall vara med då...men min blixt är i norge så det kan bli problemas! :-(Mvh AlexKommentar
-
Hmmm...en hel del bilder jag tar i akvarium är faktiskt tagna utan blixt. Man får blåsa på bra med lysrör bara Det går hyfsat!Kommentar
-
Sista dagen att rösta idag! Missa inte chansen att påverka vem som ska vinna BtN-bakgrunden, digitalkameran och böckerna.Kommentar
-
Fototävlingens final är nu avslutad.
Resultatet av denna kommer inom kort att presenteras på Ciklid.se och sedan i CB1/2006.
Fototävling för 2006 skall också straxdras igång, men först behövs lite administrativt arbete läggas, vilket inte riktigt har hunnits med för 00:00 en dag som denna.
Återkommer med mer information om detta i en separat Fototävling 2006-tråd.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Är det inte gamla foton som ligger inne på fototävlingen nu? Känner igen flera av dem.
MvhKommentar
-
-
Ja, min diskus skall väl knappast få tävla igen?
Vilket datum presenteras finaltävlingens vinnare här på ciklid.se?Kommentar
-
Har inte hunnit fixa det administrativa för januaritävlingen, och därför visas länkning från den gamla januaritävlingen 2005.
Kommer att göra detta snarast.
Finaltävlingens vinnare kommer också inom kort.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
-
Jag såg detta under "tävlingsregler"
* Felaktig storlek, bristande information eller andra missade kriterier angående foto, fotografnamn och medlemsnummer resulterar i diskvalificering i gällande månadstävling.
Fråga: Kommer man att få ett mail så att man eventuellt kan rätta till felet?mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
När sammanställningen sker om vilka som skall vara med i kommande tävling, sker normaltnågra dagar för månadsskiftet, så mailar viförståss dem som skulle falla på något av dessa kritertier.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
-
Jag tycker att det vore kul om man kunde lägga en kommentar till fotot, som sedan syns i samband med fotot om det kommer med i tävlingen.
Vissa foton kanske inte är "fotoriktiga", utan de kan ju blir bättre om man vet lite bakgrundsinformation till fotot.Bara ekonomin och boytan sätter gränser...Kommentar
-
När det ändå pratas regler har jag två förslag på förändringar:
1. Jag skulle gärna se att man satte ut namnet inte bara på fotografen utan också på ägaren till motivet. Fotar jag en fisk hemma hos Herr X så har ju han gjort det mesta av förarbetet vad gäller motivet. En fin fisk har säkert större chans än en ful fisk, iallafall om fotokvalitén är likvärdig. Har man tagit en bra bild på sin egen fina fisk ska man naturligtvis kunna skryta lite extra! :-)
2. När det gäller omröstning tycker jag att det borde vara självklart att de som deltar i tävlingen inte får rösta. Somliga människor kan säkert annars få för sej att ge sin egen bild maxpoäng och resten bottenresultat, utan att basera detta på bildernas kvalité. (Jag säger inte att folk gör så i allmänhet, men jag vet att det förekommit tidigare...)
Mvh
Björnfisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKARKommentar
-
i sjävla tävlingen tycker jag inte man ska se vem som tagit. det kan tror jag ibland kan påverka resultatet. men när den är avgjort så kan det stå. sen kan man om man vill tala om , om man tagit bilden hos någon annan. men det behöver ju inte vara ett "tvång" , det som jag hade viljat se är tex, vad var svårt med bilden , hur gjorde du för att lyckas med just detta kortet, tex om en fisk är super snabb el skygg el svår att få den på att på kort se ut som de gör i verkligehet, då vissa skimmarar i karet på ett visst sätt o på ett annat på fotot.
när det gäller 2an så kan man tycka att man inte får rösta i sin egen tävling, det är ju upp till var o en hur man röstar,ser för o nackdel för bägge två- rösta el ej.det som det handlar om är en röst. vet itne hur mycket det slår. sen kan man ju oxå faktist tycka att sin egen bild inte är den finaste. o rösta på en helt annan.Kommentar
Kommentar