kan någon tipsa om en bra butik i skåne som har mycket centralamerika hemma?
butiker i skåne
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Sandby Ciklidhobby i Södra Sandby strax utanför Lund brukar ha hyggligt sortiment av Central Amerika ciklider. -
Jag tycker att stoby är ett bra ställe att besöka med, ligger utanför hässleholm. De brukar ha en del hemma med.Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.Kommentar
-
Var precis i Södra Sandby och de har en del inne, både syd- och centralamerikaner. Annat tips är Akvarietjänst i Malmö. Vågar inte säga vad de har inne bara...
Mvh MickeW"Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar"
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=329898Kommentar
-
-
-
Tror nog också att Sandby har det största utbudet, möjligen i konkurrens med Stoby. Akvarietjänst är väl värt ett besök, men Centralare brukar de inte ha inne så otroligt många. De kan dock plocka hem och har generellt en massa skoj fisk och växter - om man breddar sig lite. Dessutom kunniga.
Planteimporten låg i Köpenhamn senast jag var där, men de är också klart värda ett besök om man tar sig över Sundet. Ciklidshopen i Tomelilla känner jag inte till alls.
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Ursprungligen postat av PatrikMalmoPlanteimporten låg i Köpenhamn senast jag var därMed vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
-
Ciklidshpoen i tomelilla är definitivt malawi-inriktade, även om jag en gång sett några nicaragua-ciklider där (samt några andra centralare)./Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
Akvariepiraten har till och från Centralamerikaner inne, är billiga och kunniga. Bäst att ringa först.
Sanby Ciklidhobby har stort utbud men är relativt dyrt.Kommentar
-
Skulle vilja påstå att Sandby inte är dyrare än andra. Sandby tar i många fall in fisk som ingen annan gör och då är det svårt att veta vad som är dyrt och vad som är billigt. Skulle också vilja påstå att rent generellt är Sandby den mest kunniga akvarieaffären i Skåne, framför allt när det gäller Syd- och centralamerika.Kommentar
Kommentar