nu har mitt par hane ca 15cm hona runt 10-12 lekt, de valde del av en rot som de grävde lite runt o sen la äggen på roten , än så länge är de inte jätte aggresiva, vi får se hur det går.
Festae lek.
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Grattis! Hoppas det rullar på. -
både och. har nyss köpt redback scalarer vill inte att mina festar ska ha ihjäl dem. så jag får se om jag ska ha dem kvar....festarnaKommentar
-
-
har en videofilm på ca 180 meg har inte lyckats foto då de är längst in under en rot = jätte mörkt. visserligen kan jag ta ut "frames" från filmen med de blir inte jätte hög kvalitet.Kommentar
-
-
på min dator. om nån har möjlighet att tala om för mig hur jag kan krympa den el redigera den så gör jag gärna det o lägger upp den, men vet ej hur man gör.Kommentar
-
-
Har du inte Windows Movie Maker pa datorn? Dar kan du krympa den. Du kan aven ga in pa www.divx.com och ladda hem deras konverter som ar battre.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
-
Ursprungligen postat av Ola SvenssonHar du inte Windows Movie Maker pa datorn? Dar kan du krympa den. Du kan aven ga in pa www.divx.com och ladda hem deras konverter som ar battre.
den fixar inte mov, den säger ifrån då.Kommentar
-
mmm du får konvertera till avi först, ja kör bink tools, Bink and Smacker heter de. eller ja använde när ja körde PC, ingen aning va ja ska köra på mac'en hefish r friendKommentar
-
-
Lek på Festae är inte dumt Vacker fisk som inte blir sämre under lek.
Min hane är alldelles grönskimrande och har rejält med ränder, honan röd och kolsvarta ränder.
Båda gräver rejält under en rot.
De har slaktat varsin Hypsophrys Nicaraguense som var lite väl kaxig. Så att de blir mer aggressiva under lek är ingen underdrift.
Dock tror jag de drar sig från att äta fler fiskar då de båda hade stora problem att svälja sina fångster, för hanen tog det flera timmar.
Tyvärr hittade jag inte kameran då det kunde blivit en riktigt fin bild med fullt utfärgad Festae hona med Färgglad Nicaraguense stjärt hängande ur munnen.Magister Mundi sum!Kommentar
-
Kommentar