Paroonhaj

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nina

Paroonhaj

Jag har blivit med paroonhaj, den simmade runt i ett 150-200 liters akvarium och har nu hamnat hos mig i ett 375 liters akvarium.(Jag har även ett 450 liters som han ska få flytta över i istället och sköldpaddan får då flytta till 375 liters akvariumet.) Den är ca 30-35 cm lång, jag håller på att kika runt efter ett större akvarium. Jag undrar nu har jag bäst sköter om den här, utfodring, inredning, temperatur, andra fiskar? osv. Eller är det bättre att lämpa den vidare? Vart i så fall? Hoppas ni har lust att hjälpa mig, jag är okunnig men vill gärna lära mig mer för att göra det så bra som möjligt för hajen.
  • Ola Svensson
    Användare
    • April 2002
    • 14633

Det ar en mal. Den blir tyvarr valdigt stor och pa sikt kan man inte ge den ett tillrackligt stort akvarier. Den blandas ofta ihop med hajmalen som ar en annu samre akvariefisk. Det stora problemet ar att den stoter mot glasrutorna och far stora kottsar. Pa hajmalar verkar det omojligt att undvika detta. Ganska manga har ratt heta kanslor mot att dessa fiskar ens finns att kopa. Sjalv saknar jag erfarenhet av den sa andra far skriva om den.
    Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Daniel Odell
      Användare
      • January 2003
      • 2437

här e svein a fossås Q&A
      fish r friend

Kommentar

• chismulu
        Användare
        • October 2005
        • 28

hajar åh bajar!

Tjena, vi på tropicariumet brukar kunna ta imot paronen om så måstes!
        Om det är så att hon blir för stor hos dig!
        Annars så matar vi med hela fiskar av olika slag, med lite vitamineral specialgjort för rovfiskar av vet. på kolmården. de brukar få 2-3 gånger i veckan beroende på storlek av foder.
        hade gutt, mvh anders
        600.000L vatten på jobbet...
        Min Zoon:
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=504904
        Kan vara värt en titt för alla fiskintresserade?

Kommentar

• Nina

Tack för svaret. Mottar gärna ännu mer information, vill ju göra det så bra som möjligt för den. Bra att veta att Tropicarium kan ta emot ibland, helt klart värt att kolla upp.

Kommentar

• Cichlidaholic
            Användare
            • June 2005
            • 1103

Ganska stor JA =) Ring o fråga Peter i örebro han borde ju kunna svara på en del frågor? Länk till hans affär längst ner i annonsen.

4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

Min Hemsida
            Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

På min Zoon
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

Kommentar

• Daniel Odell
              Användare
              • January 2003
              • 2437

Det ser inte ut som en paroon på den bilden, det är en nog en P. gigas. Den butiken verkar inte helt seriös direkt.
              Senast redigerad av Daniel Odell; 03 November 2005, 18:26.
              fish r friend

Kommentar

Arbetssätt...