Här kan man läsa om en gammal guldfisk, hela 45 år...
Gammal guldfisk
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Kan det stämma? 45 år i ett akvarium... om, tur är väl det att inte fiskar tänker likadant som vi människor...//Robert -
Intressant hur olika människor resonerar. I artikeln står bland annat: "- Vi saknar honom och är ledsen att han är död, men han har levt ett bra liv och det var dags att simma till den stora fiskdammen i himlen." och "...hann bli över 12 centimeter stor och grå av ålder innan han till slut avled nyligen."
Om en guldfisk inte blir mer än 12 centimeter på 45år tycker jag nog inte man kan påstå att han haft ett bra liv. På den tiden borde han blivit minst 50 centimeter om han haft det bra.
Menmen =)
Mvh
Björnfisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKARKommentar
-
Den tanken slog mig också när jag läste artikeln.. men kanske hade fisken ett mycket rikt inre liv men bodde i en på tok för liten burk (skål?)...//RobertKommentar
-
och fisken på bilden som är med i aftonbladets artikel är ju inget annat än en koi....nog för att jag inte tror att guldfisken i fråga är en koi..men endåMvh AlexKommentar
-
Det kanske är en dvärgvariant. Alla guldfiskar blir väl inte en halvmeter?Kommentar
-
Kommentar