royal pleco

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • reecord
    Användare
    • February 2004
    • 341

royal pleco

Hej!

var o köpte en royal (på cirka 5-6cm) som nu går i mitt 425L (kanske minsta laget?) discus kar och nu är jag sugen på att höra lite för och nakt delar om denna mal.

Skulle även va bra att veta lite om foder. Har kasstat i pleco sjunk tabletter men den verkar inte va så intresserad. Den har i för sig ätit en del alger men som börjar ta slut nu.
    Sydamerika
  • anli
    Användare
    • March 2003
    • 3740

Den måste ha rötter... äter mycket trä och producerar enorma mängder träkorvar []
    425 L räcker rätt många år!
    Anders L

Kommentar

• Hoffa
      Användare
      • November 2002
      • 406

Min älskar laxpellets,den är ca 30 cm drygt.
      Jimmy

Kommentar

• reecord
        Användare
        • February 2004
        • 341

Hur stor blir den? kjell säger i akvarie guiden att den blir 50 eller 60cm (kommer inte ihåg) och på ett antal sidor så står det att den blir 120cm och å en annan 30cm.
        Sydamerika

Kommentar

• anli
          Användare
          • March 2003
          • 3740

Tror inte de blir så mycket större än 40-50 i akvarium. Växer fort i början, sen går det saktare.
          Anders L

Kommentar

• Hoffa
            Användare
            • November 2002
            • 406

Min pleco är runt 30 cm men som sagt storlekarna som anges i artbeskrivningen ska man ta med en nypa salt,dom växer snabbt som sagt i början men sen stannar det av
            Jimmy

Kommentar

• reecord
              Användare
              • February 2004
              • 341

nu har jag haft den i tre månader och den har kanske växt 3mm, är det något fel? Den verkar vara frisk för överigt, den ser frisk ut osv, den är i o för sig inte intresserad av maten den får (pleco-tabletter) men den äter oxhjärta och en jävla massa rötter o grenar.
              Sydamerika

Kommentar

• jsl
                Användare
                • October 2004
                • 31

Jag tycker inte att den växer speciellt fort. Det beror på vilka förutsättningar man ger den hur fort den växer.
                http://umea.akvarieforening.se/

Kommentar

Arbetssätt...