If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag har en målad bakgrund i en blå nyans, det var ett ganska tidskrävande jobb att få det tätt och fint (se min sida i signaturen). Inför mitt nya kar har jag fått tipset att testa täckfolie. Detta är ett material som skyltföretag säljer. Det är ganska likt sånna där små figurer man sätter på fönstren innan jul.
Materialet är riktigt bra för det blir helt tätt och utan bubblor (om man bara följer instruktionerna). Det finns också i en himla massa olika nyanser och när/om du ska ta bort det är det bra mycket lättare än att skrapa färg.
Jag har fått tag i ett företag som säljer deta och till min 375a hamnar jag på drygt 200:- Det är väl ungefär vad en burk färg kostar men med tanke på hur mycket jobb du slipper finns det för mig inget alternativ.
Har sett resultatet av detta hemma hos Dödsförmedlaren och det blir riktigt bra.
Målade bakrutan på mitt 600 med vanlig "Hobbylack" som finns på bl.a Claes Olsson.
Två tjocka strykningar sen var det kolsvart, syntes inte ens igenom med en stark ficklampa
(målade alltså på utsidan, insidan kräver helt annan avancerad färg....)
Kolla här:
Jag körde med en svart latexfärg från rusta till min 375:a som kostade lite och ingenting. Jag fick måla ett par lager men sen blev det bra. Billigt och snyggt !
Kommentar