Brun alger

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • oskar
    Användare
    • August 2002
    • 20

    Brun alger

    jag har ett stort problem med brun alger:varför har jag dom & vad kan jag göra för att bli av med dom tack för svar

  • pascal

    #2
    Jag har samma problem som du. Mina kalk stenar har blivit bruna men någon förklarade för mig att det skulle bli grönt efter några veckor och det är det jag vill igentligen.

    Mvh
    Pascal

    Kommentar

    • tomppi
      Användare
      • November 2002
      • 22

      #3
      hej jag startade ett 1000l akvarium i början på agusti med back to nature bakrund i faxen färg alltså ganska vitt har också kalkstenar o.fin korallsand som botten material inga växter.efter 2-3 veckor kom brunalgerna eller kiselalgerna med fart det såg för je... ut.jag sattsade på att inte göra någonting o. låta akvariet sköta det.jag märkte att fiskarna gillade att äta på algerna jag matade normalt o.normala vattenbyten varje vecka putsade fram rutan inget annat.för 4veckor sedan märkte jag att alerna började försvinna o.nu har jag den fina bakrunden tillbaka samt stenar o korallsand.

      Kommentar

      • Fredrik H.
        Användare
        • April 2002
        • 1884

        #4
        Bara för att lugna lite så kan jag illustrera det med denna bilden:



        Detta är mitt nya Malawi-kar som jag startade i mitten på september. Du ser tydligt hur alla stenar är klädda med brunalger men man kan även se hur det börjar bli grönt på några ställen. Detta kommer så småning om helt att täcka det bruna.

        mvh,

        Fredrik H.
        Fredrik H.
        Gratis konto på: www.cichlidtube.com
        www.cichlidgallery.org
        www.tropheini.com

        Kommentar

        Arbetssätt...