Akvariemått för- och nackdelar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Robin
    Användare
    • January 2003
    • 4526

    #16
    får nog bli ett 150x70x50 då..
    Mvh
    Robin

    Kommentar

    • RobbanG
      Användare
      • January 2004
      • 563

      #17
      Om du får plats, kännefter hur det känns med ett 60 cm högt kar. genom att t.ex. kolla ett normalt 540 kar. jag var själv lite skeptisk till lite högre kar förut, blev påverkade alla här inne. Men nu när jag skaffat ett 70 högt kar så kommer jag aldrig gå tillbaka. En bra höjd ger även det en häftig känsla....
      //Robert

      Kommentar

      • Gwendly
        Användare
        • December 2003
        • 374

        #18
        huh, jag trodde 70 var bredden, fran framsidan till baksidan. Om det ar djupet (fran botten glaset till vattenytan) sa skulle det inte vara mitt forsta val. 60 djup ar svart nog att jobba med! Jag maste anvanda en pall till mitt kar

        Kommentar

        • Robin
          Användare
          • January 2003
          • 4526

          #19
          Jag hade tidigare ett 450 (150x60x50) så skillnaden kommer ju inte att bli så himla stor mer än 10 cm mer djup. Det var ett bra mått.

          Eftersom jag är ung och dum och inte kan bestämma mig för vilken sorts fisk jag vill ha så är kanske ett längre kar att föredra... då jag antagligen kommer att ändra mycket. =)
          Mvh
          Robin

          Kommentar

          • Per B
            Användare
            • September 2005
            • 1250

            #20
            Jag har köpt ett 110x70x50 och tycker förhållandet 70 djupt/50 högt är optimalt! Nu är mitt kar lite för kort men det var tyvärr inte möjligt för mig att gå upp på 150 långt där det ska stå.

            70 djupt ger bra perspektiv och ger utrymme för invändig BTN eller liknande. 50 högt lurar sinnet att tycka att 70 djupt är ganska oändligt. Annars är det ju inget fel på 60 i höjd heller.
            mvh Per

            Tanganyika och Västafrika i burkarna

            Kommentar

            • Ingvar
              Användare
              • February 2005
              • 25

              #21
              Jag har ett kar på 140*90*80 Det står en meter över golvet så det är väldigt svår jobbat men ett imponerande kar med Påfåglar och malar.
              Ingvar

              Kommentar

              Arbetssätt...