Matvägran

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shamstar
    Användare
    • January 2005
    • 36

Matvägran

Några av mina fiskar har börjat matvägra, En har inte ätit på ca en 5 dagar de andra såg jag först nu idag. De som börja matvägra idag stoppar i sig lite mat på ett kraftlöst sätt för att sedan spotta ut det. De som matvägrar tycker jag andas lite heftigare än de andra fiskarna.
    Vad ska jag göra?
    temp är på ca 26 grader, bytte ca 70% vatten två dagar sedan och jag matar med räkmix.
    /Shamstar
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

Vad är det för fiskar?
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• ryghar
      Användare
      • October 2002
      • 215

Har du testat att ge nån annan mat?
      Janne
      Min Zoon

Kommentar

• roccster
        Användare
        • August 2004
        • 583

Om det är ciklider så låter de symptomen som om du har buksot på gång. Det måste inte vara så men de odlare jag har varit i kontakt med säger att om en fisk tar in mat för att bara spotta ut den igen (och om den inte gör det fär att den var för glupsk) så är det en varning. Om du söker här i forumet på buksot så hittar du en hel del information om detta.

Här är en bra sajt med massor med info ang. sjukdomar.

MVH

/ Richard
        http://www.ornemark.com

Kommentar

• Shamstar
          Användare
          • January 2005
          • 36

Det var två ahli hanar och en auloncara hane.
          Jag flytta över samtliga till ett litet karantänsakvarium, imorse hitta jag den ena ahli hanen död, det var den som inte ätit på längst tid. Det skumma var att på botten av akvariet är det 4 (ca 1cm i diamter stora) röda fläckar på bottnen som liknar färskt blod????
          Jag hade i lite metronidazole och salt, om det kan ha reagerat med något ämne som hamat i det tidigare tomma akvariet och bildat någon kemsik reaktion (fällning). Skumt iaf!!!!
          /Shamstar

Kommentar

Arbetssätt...