If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Nu kom jag på var jag läst en mycket bra artikel om Cichla temensis. Det var i augustinumret av Buntbarsche Bulletin (Ciklidbladets amerikanska motsvarighet).
Det var en mycket intressant artikel med många bra foton. Jag mailde nyss artikelförfattaren om att få översätta den till CB.
Hej Micke!
Har du fått något svar än? Är helt beroende av dig då min tyska är helt obefintlig... Vore fantastiskt. Annars kanske den kan översättas men spridas mer inoficiellt via en tråd likt denna? Kan inte lagarna riktigt och hoppas inte mitt förslag drar igång en sån diskussion här. Jag vill helt enkelt bara tillgodogöra mig den artikel du talar om Micke...
Vet inte vad du surrar om ricard , det är en amerikansk tidning ju!
HEJ!
Nej verkligen inte jag heller... Vad var klockan när jag skrev det där??? Jag missade en viktig detalj som du på ett tydligt sätt visade Anli. Tackar dig för din hjälp.
Var hittar man artikeln? Kan man beställa det numret via nätet eller hur gör ni?
Nej verkligen inte jag heller... Vad var klockan när jag skrev det där??? Jag missade en viktig detalj som du på ett tydligt sätt visade Anli. Tackar dig för din hjälp.
Var hittar man artikeln? Kan man beställa det numret via nätet eller hur gör ni?
Mvh
Ga med i ACA Finns instruktioner pa natet i deras shop. muyo enkelt. Kanske inte sa 'praktiskt' om man bor i sverige, men then again - vara medlem i ncs nar man ar i kanada ar inte sa praktiskt hellet
På denna färska bild så kan man ana en ljusare kant på fläckarna. Ingen som gissar på temensis längre, intermedium/monoculus eller orinocensis verkar vara det hetaste tipset ljust nu.
Otrooligt spännande! Har två exemplar numera.
Hur går det Anli? Finns det några bilder och rapporter för hur den är och ser ut nu 20 dagar senare?
Mja... har inga nya kort men nu börja det dyka upp ljusare mindre fläckar runt de stora. Kanske är temensis i alla fall? Jag som var helt säker på orinocensis för någon vecka sedan. Skall ta en fotosession när det syns tydligare.
De två exemplaren går med 3 salvini och 4 saijcor i 222, har flyttat P. loisellei-skocken till ett större kar. Det var en tendens till lite väl många småskråmor, så det var dax att dela upp firrarna lite.
Ett färskt kort som visar utvecklingen av mina Cichla-yngel.
Prickmönstret blir mer tydligt, väldigt spännande att jämföra med bilderna i länken ovanför.
WHOA!!!
Länkenj du angav där ovan, kolalde där första gången o fick bara fram 10 bilder....nu när man kollade andra gången så var det mer 100 !!!!!!!!!
Kommentar