Partners till stora chokladciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • daniel60
    Användare
    • March 2003
    • 527

    #16
    Håller med, Sorubim lima är en underbar fisk (om man inte råkar vara neontetra).
    Funkar bra i grupp. De sju här hemma är en ständig källa till glädje - de är faktiskt intressantare än både jordätarna och hantlarna i karet.
    Senast redigerad av daniel60; 04 January 2006, 09:42.
    Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
    Mina fiskar & burkar

    Kommentar

    • Bilbo
      NCS Medlem
      • April 2002
      • 1159

      #17
      Jag blev bara lite förvånad att de var såpass glupska som de var. Den jag har har satt i sig 3 st 7 cm Siamesiska algätare samt 3 st hyffsat stora scalarer. Tyvärr förbjuder min ekonomi mig att ha mer än en just nu, men det kommer förhoppningsvis fler framöver!
      // Magnus Arvidsson

      Kommentar

      • daniel60
        Användare
        • March 2003
        • 527

        #18
        Ursprungligen postat av Bilbo
        Jag blev bara lite förvånad att de var såpass glupska som de var. Den jag har har satt i sig 3 st 7 cm Siamesiska algätare samt 3 st hyffsat stora scalarer. Tyvärr förbjuder min ekonomi mig att ha mer än en just nu, men det kommer förhoppningsvis fler framöver!
        Då är din rena mördarmaskinen jämfört med mina änglar!
        Jag släppte ner tre rätt små (6-8 cm) Leporinus häromdagen. Flera limor, däribland den största (35 cm) var framme och provsmakade - men lät bli att äta upp nykomlingarna.
        Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
        Mina fiskar & burkar

        Kommentar

        • cremedaz
          Användare
          • December 2003
          • 144

          #19
          Skulle inte discus kunna vara nåt?
          Annars finns det ju andra snygga fiskar som skulle kunna komplettera ditt chokladpar, tetror och malar i passande storlek.

          Mvh Erik
          Min zoon.
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=461928

          Kommentar

          • sydamerikanen
            Användare
            • October 2005
            • 108

            #20
            Ursprungligen postat av Bilbo
            Varför snöa in på ciklider som sällskap (Jag vet att detta är ett ciklidforum )
            Jag har fisken nedan som sällskaptill mina choklader, och det fungerar kanon, men du kan nog glömma dina nyckelhålsciklider

            Min lilla älsklig vid namnet (Singel)Malte har satt i sig det mesta
            Intressant åsikt. Jag är svag för det graciösa med långa fenstrålar och fenor, så jag snöar vidare på ciklider. Min gibbiceps (inte lika glupsk) är på 30 cm. []
            375L Sydamerika med rötter och växter
            stort chokladpar (hypselecara temporalis) på över 20 cm som dansar samba när de är på humör :-)
            2 gebbicepsmalar, 4 mindre G. balzanii (lugna jordätare)

            Min Zoon

            Kommentar

            • Dr.Atra
              Användare
              • October 2005
              • 42

              #21
              Uaru borde funka fint med chokladerna?
              "What is not done, cannot be undone."



              Matti Nykänen

              Kommentar

              • järnspikar

                #22
                har själv haft hantlar & oika sorters jordätare.Jag har aldrig sett något agg mot andra arter ,eller jakt beteende

                Kommentar

                • sydamerikanen
                  Användare
                  • October 2005
                  • 108

                  #23
                  Ursprungligen postat av Dr.Atra
                  Uaru borde funka fint med chokladerna?
                  Absolut går de utmärkt ihop, men Uaru älskar att äta upp växterna ända ned till roten, så det är ett starkt skäl till att jag inte siktar på dem. [:-(] Jag försöker få mina svärdplantor + lite annat att växa på. Balzanii gräver lite grann, men äter inte på växterna. Det är lite mer begränsande om cikliderna inte får äta växter, inte gräva för mycket och dessutom vara lugna utan att vara tråkiga förstås. [:-)]
                  375L Sydamerika med rötter och växter
                  stort chokladpar (hypselecara temporalis) på över 20 cm som dansar samba när de är på humör :-)
                  2 gebbicepsmalar, 4 mindre G. balzanii (lugna jordätare)

                  Min Zoon

                  Kommentar

                  Arbetssätt...