Låt säga att jag har t.e.x 1 Powerhead sittandes på varje kortsida (för cirkulationen, typ 1000L/h) samt ett ytterfilter t.e.x Eheim 2217 i ett 375L´s.Kan man ha FÖR BRA cirkulation i ett kar så att inte alla pumpar/filter "hinner med" att jobba som dom ska?Kan det bli så att till slut far vattnet bara runt runt utan att någon smuts sugs in i filtret.
Att pumparna/filtren pumpar runt den vattenmängd dom ska förutsätter vi.Jag har funderingar på att utöka med fler cirk.pumpar, därav frågan.Idag har jag en 2252:a samt ett 2217.Det är bra fart på ytan men jag skulle vilja ha bättre drag mer mitt i karet.Tycker det svårt att ådstadkomma både bra ytrörelse och bra drag mitt i karet.
Att pumparna/filtren pumpar runt den vattenmängd dom ska förutsätter vi.Jag har funderingar på att utöka med fler cirk.pumpar, därav frågan.Idag har jag en 2252:a samt ett 2217.Det är bra fart på ytan men jag skulle vilja ha bättre drag mer mitt i karet.Tycker det svårt att ådstadkomma både bra ytrörelse och bra drag mitt i karet.
Kommentar