Tummen upp för Akvarieleasing!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • aquanord
    Användare
    • January 2005
    • 373

    Tummen upp för Akvarieleasing!

    Oftast när man läser om inlägg om butiker på forumet är det nästan bara negativ kritik på butikers service osv. Var tvungen att skriva ett inlägg av motsatt karaktär för att jag blev så glatt överaskad av en butiks serviceinställning i veckan.
    (Om man inte får nämna enskilda näringsidkare i forumet får väl nån moderator radera.)

    Jag och några andra grabbar från Umeå akvarieförening åkte för någon helg sedan för att besöka butiker i Örebro, Karlstad och Stockholm. På Akvarieleasing köpte jag 5 st malawiciklider som tyvärr allihopa hade dött när vi kom hem till Umeå igen. Jag ringde ner till Leasing efter helgen och tydligen hade det råkat bli en liten miss vid packningen. Den som packade var inte så erfaren av långtransporter och hade råkat lägga i syretabletter i påsarna, vilket troligtvis var orsaken till dödsfallen. Tony på leasing ringde direkt upp och beklagade och imorse var jag på busstationen här i Umeå och hämtade ut en frigolitkartong med nya friska, levande och jättefina fiskar. Inga diskussioner, de ersatte fiskarna utan kostnad och betalade frakten upp hit till Umeå.
    Tänk om alla affärsidkare var så serviceinriktade. På leasing handlar jag i alla fall gärna igen.
    Tummen upp!
    simma lungt...
    ------------------------
    www.aquanord.net - Min akvariesida med bilder, videoklipp & annat skoj
    Umeå akvarieförening
    ------------------------
  • jimel
    Användare
    • January 2005
    • 63

    #2
    Riktigt nice med sån service, har varit där en gång själv å tyckte det va en trevlig butik.
    Min Zoon http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=275432

    Kommentar

    • Mr.Fish
      Användare
      • May 2004
      • 1403

      #3
      Håller med "tummen upp". Att du fått pengarna insatt på ditt konto är en sak; men att Tony valde att skicka nya firrar till dej -i Umeå- är storslaget ! Verkligen kul för dej att du fått upp firrarna du ville ha levande! -Mr.Fish-

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

        #4
        Det var verkligen bra service!

        Kommentar

        • wofflan
          NCS Medlem
          • September 2003
          • 660

          #5
          kul med positiva omdömen också
          Mvh Fredrik

          Kommentar

          • doctor
            Användare
            • December 2003
            • 238

            #6
            Dom är verkligen kanon att handla hos och det bästa är att när jag frågat saker som säljaren varit det minsta osäker på har han kollat upp det med en kollega för att kunna ge mig bästa möjliga hjälp. Inte svävat på svaret utan verkligen kollat upp och inte dragit sig för att ta böcker till hjälp heller. Då känner man sig trygg med att man får fiskar man vet att man kan ta hand om och inte köper på sig fiskar man inte kan ha kvar av olika skäl. Sen att man får den fina NCS rabatten gör ju inget det heller... Deras begagnat korg är farligt frestande för övrigt... Låter ju som rena reklamen det här, hähä.

            Kommentar

            • bmwpower
              Användare
              • December 2002
              • 1934

              #7
              Mycket snyggt jobbat detta skulle fler butker ta efter.

              Kommentar

              • Erik Österlund
                Användare
                • January 2005
                • 3788

                #8
                Instämmer i den possitiva andan!

                Trevlig personal och fint i akvariumen!

                Mvh Erik

                Kommentar

                Arbetssätt...