Canons digitalare råkar ha utmärkt brusreducering, något som dock inte alltid eftersträvas. Brus är helt klart underskattat, det är en otrolig kraftfullt verktyg i fotografin. Ur kameran är det väl dock bra om bruset hålls nere, det kan ju ändras i efterhand. Det vore kul med lite brusplugins, typ tri-x400 i xtol 1:1 i 5,5 minuter, normal aggitering, 20 grader, men det vet la inte folk vad det innebär idag.
bildredigeringstips
Kollaps
X
-
-
OK! fan va kul det här var.
det roligaste e nog att orginalbilden var bättre när det gäller färger, rådasanden är väldigt röd.
Men era NI-filter-grejjer var spännande.
Idag köpte jag en tripod och letade efter en slavblixt, dock utan framgång när det gällde slavblixten.Senast redigerad av Daniel Odell; 05 October 2005, 00:46.fish r friendKommentar
-
Jag tycker dessvärre att ursprungsbilden är bäst. [:O]
Färgen på sanden och fisken egen karaktär framträder bäst på den bilden (tycker jag). Och det beror ju säkert på informationsförlusten ni pratar om...
Jag framkallade bilder (svartvitt) i skolan och hade ambitioner både i färg coh i svartvitt med min systemkamera, men av ekonomiska skäl är fotandet en klart begränsad hobby. Så långt som Zaphi kom jag definitivt aldrig. [:p]Kommentar
-
En retrovariant för Zaphi:Kommentar
-
Ah, för mig! Haha! Men, det går inte bara att korna till den lite för att få fram känsla, man måste ju göra det med stil. Så här blir den ganska rock 'n' roll tycker jag... Förstora den stooort, häng den på väggen, så är det en hyfsad bild tycker jag...Senast redigerad av Zaphi; 05 October 2005, 09:29.Kommentar
-
-
Ett tag under 80-talet var det inne att göra bilderna så här. Och då gjorde man det med händerna. Det hade varit kul att "slabba" lite igen nån gång. Var några år sedan sistKommentar
-
Kommentar