Fråga om tidigare hetsig debatt på NCS.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tomas J
    Användare
    • April 2002
    • 17

    Fråga om tidigare hetsig debatt på NCS.

    Hmm.
    Vet inte om rubriken blev rätt. Men grejen är den att jag har minne av en hetsig debatt som var i gång förra vintern? här på NCS där en importör som under en tid bott i Sverige men nu flyttat hem till sitt hemland igen enligt vissa gjorde smygreklam och det blev ett himla liv.

    Jag har tappat bort adress till deras hemsida och kommer inte riktigt ihåg vad det rörde sig om och det stör mig. Men det är inte diksussionen i sig jag vill åt. Jag vill alltså läsa mer om fiskarna de talade om som om jag minns rätt var färgranna lite ovanliga ciklider som inte är så värmekrävande. Det är ungefär vad jag kommer ihåg av debattan förutom tjafset som också förekom.

    Detta är alltså inte ett nytt försök till smygreklam. Jag har ingen åsikt i den frågan och om du inte vill göra mer "reklam" här i forumet men tror att du kan hjälpa mig går det bra att mejla. För adress se min profil.

    MVH. Tomas J
  • olof
    Användare
    • April 2002
    • 1823

    #2
    Hej!

    Ännu ett guldkorn som försvunnit i den stora forum kraschen. Diskussionen gällde ciklider från uruguay ur grupperna gymnogeophagus, apistogramma och cichlasoma samt ev möjlighet att importera dessa till Sverige. Vår vän i Uruguay har så vitt jag känner till inte skrivit på forumet sedan omstarten vilket jag tycker är jätte tråkigt då jag har fiskar från uruguay. Angående den eventuella importen till sverige Kolla denna (inaktuella)länk:



    Mvh

    olof

    http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Användare
      • April 2002
      • 4619

      #3
      Hej,
      Nu var det inte Felipe Cantera som gjorde "smygreklam", men oavsett vem det var så berodde det på ett missförstånd och är nu utrett.
      Felipe finns faktiskt med i medlemsregistret här på ciklid.se och hans e-post adress är - fcantera@adinet.com.uy
      Felipe lovade också när ovannämnda diskussion pågick att återkomma med en artikel till Ciklidbladet om Uruguay-cikliderna, en sådan har ännu inte inkommit men är förhoppnings på gång.
      Kan väl också nämnas att Kristian Adolfsson höll ett bra föredrag om sina resor till Uruguay på Akvariets Dag i Malmö för några veckor sedan.
      Ciklidhälsningar
      Kjell Fohrman

      Kommentar

      Arbetssätt...