Göteborgs Höstauktion blir den 26/11

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

Göteborgs Höstauktion blir den 26/11

Göteborgs Ciklidgrupp har nu bokat ett datum för sin höstauktion 2005, som börjar bli lite av en tradition nu. I år blir det den 26/11 och vi håller till på samma plats som sist, det vill säga på Druidgården som ligger på Gamla Björlandavägen 95 på underbara Hisingen. Mer information om tider för inlämning av auktionsobjekt och tid för auktionens start kommer inom kort på www.gcg.se och här på forumet. Frågor kan mailas till info@gcg.se

För er som inte rikigt vet hur auktionen går till kan läsa om vår senaste auktion i det senaste numret av ciklidbladet. Mer information finns även på direktlänken www.gcg.se/html/auktioner.html

Vi hoppas att det blir lika stort nu i höst och att ni röjer ut era förråd och tar med er allt ni vill bli av med i akvarieväg till auktionen. Ung som gammal, medlem eller icke-medlem, det spelar ingen roll. Alla är välkomna!
    Senast redigerad av Zaphi; 04 October 2005, 11:50.
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

MER INFORMATION OM AUKTIONEN

- Auktionen börjar 12.00 den 26/11 2005.
    - Inlämning av objekt sker mellan 09:30-11:30, inte senare.
    - Parkering finns utanför Druidgården och på gator i närheten.
    - Åker du kollektivt tar du buss 25 eller 31 till Bjurslätts Torg eller så tar du spårvagn nummer 5, 6 eller 10 till Wieselgrensplatsen och promenerar resten av biten.
    - GCG tar 20% i provision av försäljningen, resten kvitteras ut efter auktionen.
    - Mer info och regler kring våra auktioner hittad du här www.gcg.se/html/auktioner.html
    Senast redigerad av Zaphi; 04 October 2005, 22:54.

Kommentar

• Zaphi
      NCS Medlem
      • July 2002
      • 5395

Är det någon som har lite koll på vad de skall ha med sig till auktionen. Sist kunde man fynda bland tropheus, diskus, bakgrunder, malar, mbunas, guppy, ja till och med hela akvariepaket. Växter fanns det hur mycket som helst med. Skriv gärna i denna tråden om ni är sugna på att komma och även vad ni kanske kan tänka er att ha med. Det är alltid kul att veta lite vad som dyker upp på auktionen i förväg...

Höstauktionen är alltid lite extra kul när man vet att man har många månader med kallt väder ute, vilket gör att man är mer motiverad att lägga mer krut på sin hobby och då är det inte fel med en auktion tidigt på säsongen...
      Senast redigerad av Zaphi; 18 October 2005, 14:30.

Kommentar

• Per B
        Användare
        • September 2005
        • 1250

För ett år sedan så bodde jag på G:a Björlandavägen 111C. Inte kunde jag tänka mig att jag hade så roliga grannar titt som tätt. [:-(]

Nu har jag tyvärr lite långt att åka till auktionen...
        mvh Per

Tanganyika och Västafrika i burkarna

Kommentar

• Zaphi
          NCS Medlem
          • July 2002
          • 5395

Aha, men då höll vi inte till där. Det är en ganska ny företeelse...

Kommentar

• figge
            Användare
            • July 2004
            • 112

"Tyvärr" är man ju på fångstresa i Uruguay då Annars hade jag kommit och sålt Geophagus "tapajos orange head" som jag har gått om. Har varit på auktionen de två senaste gångerna och det har varit väldigt trevligt.

Kommentar

• Zaphi
              NCS Medlem
              • July 2002
              • 5395

Jaha, det va ju synd. Det är ju en fin firre annars. Om du vill sälja några kan vi säkert ordna så att de flyttas över till någon annan i föreningen innan... Jag kommer ju själv inte vara där men kommer nog ge över lite grejer till någon annan som får ta med sig det. Jag har lite doppvärmare och någon rot eller så som jag tänkte försöka bli av med

Kommentar

• Hank
                Användare
                • April 2002
                • 1321

Ursprungligen postat av Zaphi
                Jag kommer ju själv inte vara där men kommer nog ge över lite grejer till någon annan som får ta med sig det.
                Jaha, och vem ska då hålla i diskborsten och kläcka klassiska kommenterer som:
                "Här har jag tre fiskar, troligen en trio"!
                /#378 Hank
                Zoonen:
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

NCS medlemsbilder:
                http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

Kommentar

• Zaphi
                  NCS Medlem
                  • July 2002
                  • 5395

Ah haha! Det blir Perry som får göra bort sig denna gång. Sedan måste jag förtydliga att med "trio" menar jag en hane och två honor, alltså inte totalt tre fiskar. Till mitt försvar måste jag säga att jag faktiskt hade 5:a i matte.

Kommentar

• Christian Alfredsson
                    NCS Medlem

• April 2002
                    • 4179

Kan ni inte köra två personer som ropar ut och tar varannat utrop. Man borde hinna förbereda sig på vad man ska säga då. Dessutom snabbar det upp det.

Har ni en lösning på kylan? Förra gången blev det lite kallt för firrarna. I November blir det ju kallare.

Kommer personligen inte ta med något utan rikta in mig på att handla!!!
                    Christian Alfredsson
                    http://www.zoopet.com
                    http://www.christianalfredsson.com

Kommentar

• Zaphi
                      NCS Medlem
                      • July 2002
                      • 5395

Varannat utrop blir det inte, däremot skall vi ju försöka byta av utroparen denna gången. Det skulle inte gå snabbare att skifta ändå tror jag inte, men organisationen kring frammatandet av objekt kanske kan förbättras, men det funkar ok.

Vi skall försöka skaffa frigolitlådor att ha påsarna i denna gången.

Kommentar

• Helenai
                        Användare
                        • October 2004
                        • 269

A. metae-yngel? Sommarens kull kommer gott och väl vara uppe i 5-6 cm då. Om intresse finns kan jag ladda några påsar, men om de inte blir sålda och jag inte är där känns det ju onödigt. :-O

Annars växter som stjärngräs 'H. zosterifolia' och vanlig javamossa.

Om intresse finns för vattendränkta ekgrenar (10 år under vatten) är det oxå möjligt. Några enmeterslängder kan jag nog fixa.
                        Varde ljus... och det vart mörker.

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=599007

Kommentar

• Zaphi
                          NCS Medlem
                          • July 2002
                          • 5395

Vi är intresserade av allt som är akvarierelaterat, så du är välkommen att ta med. Om de inte blir sålda och du inte är där tar vi hand om fisken efteråt så får du hämta upp den senare eller så får vi lämna av den hos dig...

Kommentar

• roccster
                            Användare
                            • August 2004
                            • 583

Zaphi,

Finns det ingen möjlighet att sätta upp någon snurra där folk kan regga vad de tänkt ta med sig. Ökar ju chanserna att man får dit folk som inte har förstått att det finns extremt fina fiskar att fynda. Givetvis ger det lite bättre utgångsläge för de som "säljer". Och så slipper Kjell ha så mycket att bära senare på eftermedda Lite som auktionskammaren gör veckan innan auktion? Är det för avancerat att administrera tror du? Det är inte så skoj att behöva frakta en massa prylar, för att inte tala om levande fisk, fram och tillbaka.
                            MVH

/ Richard
                            http://www.ornemark.com

Kommentar

• Tony
                              Användare
                              • April 2002
                              • 4594

Det finns en kategori på Göteborgs ciklidgrupps forum där alla kan posta sina kommande auktionsobjekt. www.gcg.se
                              Tony Englund

Kommentar

Arbetssätt...