Som sagt lek igen och det resulterade i en nästan ihjälslagen Sebra hane.Min Channa Obscura klarar sig förvånansvärt bra dem verkar inte se honom som ett hot vilket är konstigt eftersom han om någon är det största hotet mot ynglena dem vaktar.Jag droppade i Sebra honan igen och nu lyckas sebrorna etablera ett litet revir i ena kanten av karet.Bara tillfälligt förstås för dem lär ta en större del snart och då blir det problem igen.
När äggen väl kläcks går dem från agressiva till extremt aggressiva (Cichlasoma Facetum).
Jag har faktist i andra karet 3 Facetum tillsammans med 2 Festae och det går faktist riktigt bra där konstigt nog med tanke på att Festae har ett aggressivt rykte(som i mina ögon är överskattat)
>cremedaz
Jag börjar också tro mycket på guldsöm som ett alternativ till Facetum men blå ciklid däremot tror jag är för lugn.Men Guldsöm känns ju faktist som ett riktigt spännande alternativ.
Nån i stockholmsområdet som vill ha yngel av viltfångade Facetum?
Kommer dock inte dra upp några i ett separat yngelakvarium så om nån vill ha kommer det bli väldigt små yngel som erbjuds..
Mvh
Danne
När äggen väl kläcks går dem från agressiva till extremt aggressiva (Cichlasoma Facetum).
Jag har faktist i andra karet 3 Facetum tillsammans med 2 Festae och det går faktist riktigt bra där konstigt nog med tanke på att Festae har ett aggressivt rykte(som i mina ögon är överskattat)
>cremedaz
Jag börjar också tro mycket på guldsöm som ett alternativ till Facetum men blå ciklid däremot tror jag är för lugn.Men Guldsöm känns ju faktist som ett riktigt spännande alternativ.
Nån i stockholmsområdet som vill ha yngel av viltfångade Facetum?
Kommer dock inte dra upp några i ett separat yngelakvarium så om nån vill ha kommer det bli väldigt små yngel som erbjuds..
Mvh
Danne
Kommentar