Billigast PPi10 i Göteborg?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bmwpower
    Användare
    • December 2002
    • 1934

    #16
    Finns en grossist som har valt att inte sälja till nätbutiker för det konkurera med deras vanliga fysiska butiker.
    Finns mer att tala om men det kan skada mer än det gör nytta.
    Om det nu är så stor förtjänst som många tror varför finns det inte fler nätbutiker

    Kommentar

    • pleco
      Användare
      • April 2002
      • 516

      #17
      Ursprungligen postat av christer antonsson
      Kent i Nol 495:-/m2
      mvh Christer
      990kr/m2kostar det på NolsCiklidhobby ,köpte idag en bit på 50*50*10cm för 250kr .
      Herkules tar 1400kr/m2 .
      ==> Mina video==> Mitt Bildarkiv på Zoopet ==> Min Zoon

      Kommentar

      • Björn
        Användare
        • April 2002
        • 787

        #18
        För en gångs skull håller jag med BMW =)

        Det finns grossister som inte vill sälja valda delar av sitt sortiment till nätbutiker just pga risk för prisras. Om vi tar en vanlig burk fiskmat som exempel..
        En vanlig zoobutik måste kanske ta ex 30:- för en burk för att tjäna pengar på den.
        En nätbutik kan sälja samma burk för 20:- och tjäna samma pengar.
        Den vanliga butiken väljer då att inte länge föra matburken eftersom den inte kan konkurrera med nätbutiken så samma foder.
        Har då grossisten 50 vanliga butiker och tre nätbutiker som kunder så är det ganska lätt att räkna ut att dom säljer mer (tjänar mer) till 50 glada och nöjda butiker än tre prispressande nätbutiker.
        Vem hade du sålt till?

        Mvh
        Björn
        fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

        Kommentar

        • bmwpower
          Användare
          • December 2002
          • 1934

          #19
          Tack en som förståt det hela därför finns det grossister som ionte säljer till nätbutiker.
          Därför kan man inte pressapriserna för då har man inga grejor att sälja

          Kommentar

          • christer antonsson
            Användare
            • September 2002
            • 183

            #20
            Ursprungligen postat av pleco
            990kr/m2kostar det på NolsCiklidhobby ,köpte idag en bit på 50*50*10cm för 250kr .
            Herkules tar 1400kr/m2 .
            Notera min korrigering att det rörde sig om ½m2 ppi10 och denna kostade 495:-
            Christer Antonsson

            1800 liter Troffar:
            Ikola
            Pemba
            Duboisi- Mazwa
            Red Rainbow- Kapere

            Kommentar

            • J0akim

              #21
              hmm

              Kan ju bara nämna för att bidra till debatten att Guldfisken ju faktiskt har en fysik butik öppet 7 dagar i veckan (eller iallafall de gångerna jag varit där) och de har ju de varorna i butik som de har på nätet så de kan ju int eräknas som enbart näthandlare. Att andra har bättre priser är ju iofs bra och jag hoppas alla sänker sina priser ännu mer

              Nåja, tänkte bara nämna det eftersom jag råkade se någon nämna pwss och guldfisken som näthandlare för några inlägg sedan och ville de skulle ha lägre priser än "verkliga affärer"..

              my 10 cents
              Joakim

              Kommentar

              Arbetssätt...