Billigast PPi10 i Göteborg?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Flipper
    Användare
    • March 2005
    • 143

    Billigast PPi10 i Göteborg?

    Hej,

    Var kan man köpa det billigaste ppi10 i Göteborg?
    Finns det tjockare än 5 cm, som 10, 15 eller 20 cm?
  • Tony
    Användare
    • April 2002
    • 4594

    #2
    Jag tror att Herkules zoo på hisingen och Trop akvariefiskimport vid kaggeledstorget brukar ligga bäst till.

    10cm brukar jag använda, men det finns vad jag sett i 3,5,8,10 och 20 cm tjocklek. Över 10cm tror jag blir ett elände att göra rent då skiten sitter för djupt.
    Tony Englund

    Kommentar

    • roccster
      Användare
      • August 2004
      • 583

      #3
      Herkules zoo är faktiskt billigare än många nätbutiker till och med. Ligger ett par hundringar under det mesta.
      MVH

      / Richard
      http://www.ornemark.com

      Kommentar

      • Kalle-El
        Användare
        • August 2005
        • 255

        #4
        Haken med att besöka Herkules och Trop akvariefiskimporten är ju bara det att du alltid köper på dig mer än vad du planerat att göra!

        Kommentar

        • roccster
          Användare
          • August 2004
          • 583

          #5
          Det problemet får jag även på nätet
          MVH

          / Richard
          http://www.ornemark.com

          Kommentar

          • Zaphi
            NCS Medlem
            • July 2002
            • 5395

            #6
            Hm, har Herkules sänkt då? För jag har för mig att de ligger de på 15kr per kvadrat dm. Jag har köpt för mindre än halva det priset i Danmark.
            www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

            Kommentar

            • roccster
              Användare
              • August 2004
              • 583

              #7
              Säger inte att de är billigast på allt men jämför Herkans priser med tex. pwss. så ligger de under på många rtiklar. Ta tex. bakgrunder och kar. Ta in i beräkningen att Herkules har helt andra avgifter med hyra etc. så tycker jag att nätaffärer som guldfisken.se och pwss.se har väldig dåliga priser.

              En Aqua El ODA hos PWSS kostar 1600 + frakt hos Herkules får du den 1495:- Ett 310 Zooline kostar hos pwss 1800:- + frakt och hos Herkules 1550:- Om de sedan ligger en spänn över på filtermatta så tycker jag att det är värt besväret att ta sig ut till hisingen och supporta den lokala handlaren. Så länge affärer som PWSS och Guldfisken inte kan ge bättre priser än vad de gör så tycker jag att det inte finns någon som helst anledning att handla där.

              Som en nätaffär handlar det om logistik. Det borde bannemig innebära bra mycket lägre priser.

              Jag vet att vi talat om detta förut men jag vill slå ett slag för den slappa konkurenskraften som finns hos näthandlare.
              MVH

              / Richard
              http://www.ornemark.com

              Kommentar

              • bmwpower
                Användare
                • December 2002
                • 1934

                #8
                roccster du vet inte sanningen bakom priserna
                Nätbutiker får inte har hur låga priser som helst för då vill inte grossiterna sälja till nätbutiker.
                Skillnaden mellan herkules och nätbutiker är att herkules köper pallar inte 2-3st pumpar.
                Vad tror du herkules tar igen sina pengar vissa produkter går dom minus på bara för att sälja för den generea att andra produkter säljs.
                Men om fler var lojala och handlade i sverige och inte i Tyskland skulle nog priserna kunna sjunka.
                Det hjälper ju inte om nätbutker dumpa priset för då uppstår 2 problem
                1 Nätbutiken kan inte köpa några grejor av grossit för grossiten blir sur
                2 Nätbutiken konkurera ut den lokla butiken och då säljs det inga djur,säljs det inga djur behövs inga tillbehör

                Kommentar

                • Tony
                  Användare
                  • April 2002
                  • 4594

                  #9
                  Ta inte upp denna diskusionen igen! Den var gått varm hur många gånger som helst och leder aldrig någon vart. Handla där ni själva tycker känns bra, så räcker väl det.
                  Tony Englund

                  Kommentar

                  • christer antonsson
                    Användare
                    • September 2002
                    • 183

                    #10
                    Kent i Nol 495:-/m2


                    mvh Christer
                    Christer Antonsson

                    1800 liter Troffar:
                    Ikola
                    Pemba
                    Duboisi- Mazwa
                    Red Rainbow- Kapere

                    Kommentar

                    • christer antonsson
                      Användare
                      • September 2002
                      • 183

                      #11
                      korrigering:495/ ½ m2
                      Christer Antonsson

                      1800 liter Troffar:
                      Ikola
                      Pemba
                      Duboisi- Mazwa
                      Red Rainbow- Kapere

                      Kommentar

                      • Zaphi
                        NCS Medlem
                        • July 2002
                        • 5395

                        #12
                        Att nätbutiker inte får ta vad de vill tror jag inte ett smack på, förutom att de inte får bryta lagar vad gäller prisdumpning såklart, som ju ingen får bryta. Vad får dig att tro att andra regler gäller nätbutiker bmw? Jag skulle gärna vilja se var du hittar det här eller om det helt enkelt är rykten som går i branschen. Jag jobbar nämligen själv med näthandel och det du säger var nog nått av det mer absurda jag har hört. Att en grossist eller lag skulle behandla olika företag olika vad gäller tvingade marginaler är absurt. Att de skulle hota med leveransstopp om de inte håller vissa marginaler bara för de är nätbutiker är ännu mer absurt.

                        Olika företag har olika strategier, vad är problemet med det? Om Herkules vill tjäna 1kr på en bakgrund och sälja 1000st istället för att tjäna 1000kr på en såld så får de väl göra det. De som har höga priser kanske skrattar sig lyckliga för de inte behöver sälja så mycket...
                        Senast redigerad av Zaphi; 04 October 2005, 22:21.
                        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                        Kommentar

                        • bmwpower
                          Användare
                          • December 2002
                          • 1934

                          #13
                          Jag tror inte jag vet med 100% säkerhet att det är så
                          Har fakta jag kan lägga fram men inte här på ciklidforumet
                          Senast redigerad av bmwpower; 04 October 2005, 23:21.

                          Kommentar

                          • TroffeMicke
                            Användare
                            • February 2004
                            • 412

                            #14
                            Hör med MadMartin här på Ciklid.se
                            Jag vet att han har/hade bra kontakter på filtermatta.
                            Blå och svart kunde han fixa.

                            Christer A. ....
                            Sist jag frågade Kent i Nol på filtermatta (10cm ppi 10) så skulle han ha 1600kr +moms /m2 ( detta var i våras,det kan ju hänt en del sedan dess.)
                            Mvh.Micke

                            http://www.troffemicke.com/

                            Kommentar

                            • roccster
                              Användare
                              • August 2004
                              • 583

                              #15
                              Eftersom tråden handlar om pris så tycker jag inte det är konstigt att den tar upp det som Zaphi och jag pratar om.

                              Att grossister skulle skita i att sälja varor till nätbutiker för att de pressar priserna låter för mig helt befängt. Det är väl inte sprit de smugglar, och vi lever väl inte på 20-talet. Jag har inga belägg för att det inte är så men det låter långsökt.

                              Att ta upp detta och belysa vilka affärer som säljer vad (nät som lokal) till bästa pris är ju för oss ett sätt att påverka våra leverantörer. Om nu filtermatta är billigast hos Pölsemannen i Dannmark så kan det vara väldigt bra för oss att ha som argument när vi förhandlar pris hos vår handlare. Får man inte bättre pris är det bara att backa och vips så har man kört in en kil till bättre pris i framtiden (kanske).

                              Jag vet att denna post strider lite mot det jag sa tidigare men visst vill jag handla till bästa pris som alla andra. Ta bara tråden om import från Polen. Där pratar vi 1/3 del av priset och om inte näthandlare som ovan nämda passar sig så kommer akvarister snart att bojjkotta dem totalt.
                              MVH

                              / Richard
                              http://www.ornemark.com

                              Kommentar

                              Arbetssätt...