If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Hur upplever du dessa firrar från sydamerika då? Låt oss höra ett utlåtande...
Tja, lite tidigt att säga. So far so good, kanske. Trots att de är små, och går temporärt i en liten 250a i väntan på att det ordinarie karet skall bli färdigt så ser de pigga och livliga ut. Inget värre bråk sinsemellan. God aptit har de också, kan man väl säga.
De centralamerikanska ingredienserna i soppan består tillsvidare av ett par H. nicaraguensis, som först var väldigt tillbakadragna i sällskapet, men snabbt har fått lära sig att vill man ha nåt käk får man inte vara blyg. En grupp A. citrinellus är beställda men affären verkar ta det lojt med att beställa in dem. Men allt kommer till den som kan vänta, brukar jag säga, optimistiskt citerandes Alexander Lukas.
Kanon... så stiligt! Nu blir väl frugan nöjd!
Hur mår P. Loisellei då?
Tack, bara bra. De får tillsvidare gå i en 100-burk i källaren och växa till sig. Vågar inte sätta ihop dem med de andra ännu, misstänker att dessa skulle missförstå dem.
Nämnde jag redan, att citrinellumarna har kommit, det blev 4 st, 2 är redan gulorange, 2 är ännu grå. De är 7-8 cm och det var inget bråk när jag släppte ner dem med de andra.
Visst finns det redan en rot, syntetisk visserligen (se bild nedan). Det skall även inhandlas lite växter, får se hur länge de kommer att tolereras.
Btw, bilderna av akvariet jag satte in för några dagar sedan, blev konstigt små (svårt det här tekniska), har nu utbytt dem mot lite tittvänligare större bilder.
Så här ser de små citrinellum-glina ut (8 cm). Tycker de är långa i synen, nån som vet om unga citrinellum skall vara så här långnosiga, eller har jag drabbats av labiatum? (Killen som de härstammar från påstår dock att det är citrinellum. Han skulle vilja ha labiatum, har jag hört.)
Väldigt mycket Labiatum tycker jag. Ska försöka ta en bild på någon av mina små Midas ikväll så kan du jämföra, dom är också mellan 6-8 cm nu från min egen odling.
Kommentar