If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det var riktigt trevligt att få se 1200-liters karet med det ståtliga Pearsei-paret!
Blev riktigt sugen på att skaffa större kar nu. men det får väl dröja till man har bättre förutsättningar.
Tack för fika och en trevlig pratstund...
Ynglen ser ut att må bra i 250-liters baljan, blir flytt till 540-liters eller större inom kort.
Hur stor är din tetracanthus, var hemma hos Stefan "lundensis" idag och hans är närmare 20 cm, att döma av kroppsformen så ser din också ut att vara något ditåt.
Vete tusan hur ni gör för mina 2 hanar är nog inte mer än 14 cm trots att de äter ordentligt.
Tjena Rikard!Nja min tetrachantus är inte 20cm 15-16cm ungefär, ganska hög och kraftig är han dock.En annan sak är att han tolererar dåligt min hona men där är gott om gömslen så hon blir inte skadad.
MJ
Jag får också passa på att tacka för dom fina fiirrarna Micke Jarhl, och tack även Jarinen o Wiiken för transporthjälpen. Ska bli kul att följa deras utveckling.
Mvh Jocke
Senast redigerad av JockeB; 03 October 2005, 07:22.
Anledning: Stavfelsnisse!
[QUOTE=jarinen]Det var en fröjd att beskåda ditt fina CA akvarium vid en kopp kaffe
kul att du och Viiken gillade mitt akvarium!!
Och att resan gick bra hem, kul att ni är nöjda med era nyförvärv, sen får ni visa bilder senare när dom växer upp
mvh MJ
Mina yngel blir mer och mer utåtriktade och äter väldigt bra, det är en bra start för denna fantastiska art! Har man sett Micke Jahrls pearsei så är det klart! vilken art som regerar! ; )
Men tålmodighet kommer krävas, precis som med de flesta CA ciklider så är det i vuxen ålder som de börjar se schysst ut.
Kommentar